Lufthansa undskylder Billund-partners dårlige service

”Cirrus arbejder på at forbedre sit produkt og kvalitet. De siger, at de har manglet fly og besætninger – et nyt fly og flere besætninger er på vej og vi har fået at vide, at man forventer at være tilbage ved normale tilstande indenfor to uger. Men produktet fra Cirrus har de seneste par måneder ikke været godt nok – og det vil jeg gerne undskylde overfor de berørte passagerer.”



Det sagde Lufthansa Danmarks country manager, John Nielsen, søndag til Take Off. Lufthansa er pinlig berørt over sin partner, Cirrus, som flere gange om ugen ankommer for sent til Billund og dermed kommer senere af sted – hvis flyet ligefrem ikke bliver aflyst.



Eftersom Lufthansa har hovedparten af passagererne på ruten, giver Cirrus problemer for Lufthansa-passagerer. Disse skal ofte videre med Lufthansa fra Frankfurt til oversøiske destinationer i navnlig Nordamerika og Asien samt Mellemøsten og Afrika.



”Hvad Cirrus har leveret siden sommerprogrammet begyndte i marts har ikke været godt nok. Lufthansa får mange klager over Cirrus’ forsinkelser og aflysninger. Vi og vort hovedkontor i Frankfurt er i dialog med Cirrus. Problemerne rammer vores passagerer og det er Cirrus’ ansvar, at vi ikke kan tilbyde vores kunder i Vestdanmark et tilfredsstilende produkt,” siger John Nielsen.



Cirrus afløste i januar Sterling mellem Billund og Frankfurt. Cirrus, som godt nok flyver med meget mindre fly end Sterling, kunne give Lufthansa den længe ønskede tredje afgang på hverdage mellem Billund og Frankfurt – samt tilbyde Business Class.



”Problemerne for Cirrus kommer i bølger. De flyver til tiden i en uge, men så kommer en serie forsinkelser som er for store til, at vi kan acceptere det,” siger John Nielsen.



Når passagerer ikke når deres forbindelsesfly med Lufthansas i Frankfurt, må Lufthansa ombooke passagererne. ”Ca. 75 % af vores passagerer fra Billund skal videre ud i den store verden – og de må kunne forvente Lufthansa- service og niveau,” siger Lufthansa-chefen.



Udover Cirrus tre afgange på hverdage fra Billund til Frankfurt, flyver Cimber Air to gange daglig til München. Fra København har Lufthansa fra to daglige afgange til såvel Frankfurt som München – hertil kommer en række flyvninger foretaget af Star-partneren, SAS.



I øvrigt er IATA medlemmet Cirrus nu også i Danmark koblet på det verdensomspændende afregningssystem BSP (Bank Settlement Plan), som er dannet af sammenslutningen af flyselskaber og agenturer.

Det oplyser Cirrus’ danske agent, Cimber Air.



HB

Skrevet af