Athens lufthavn slog København

Københavns Lufthavne var med i opløbet, da den prestigefyldte The “Airport Marketing Awards” i aftes blev uddelt ved en gallamiddag i Øksnehallen i København.
Det skete i forbindelse med det 11. World Route Development Forum, den årlige Routes konference, som i disse dage holdes i Bella Center i København.
The “Airport Marketing Awards” uddelte fire priser. Københavns Lufthavne var nomineret i kategorien lufthavne mellem 10 – 25 millioner passagerer. De indstillede kandidater var lufthavne i: Athen, Dubai, Kuala Lumpur, København og Zürich.
Med i opløbet kom København og Zürich, men det blev Athen, som vandt, bl.a. med den begrundelse at lufthavnen var gået 30 procent frem og havde klaret sig godt i forbindelse med OL.
I de andre kategorier, lufthavne op til fem millioner passagerer, vandt Berlin med Bristol og John Lennon Airport i Liverpool på de næste pladser. Fem – 10 millioner passagerer: Vinder Birmingham International Airport, med Køln-Bonn og Geneve på de næste pladser.
I den sidste kategori, lufthavne med mere end 25 millioner passagerer vandt München Airport med Singapore og Heathrow på de efterfølgende pladser.
The “Airport Marketing Awards” uddeles af OAG, Official Airline Guide. Prisen belønner en effektiv marketingindsats blandt lufthavne, som leder til et positivt omdømme i markedet. Lufthavnene nomineres af flyselskaber.
OAG er verdens ledende inden for flyinformation fra 1.000 luftfartsselskaber og 3.000 lufthavne. Flyinformationer som opdateres hvert 10. sekund.

Skrevet af