Usædvanlig jobannonce i Take Off

”Du har været rejsekonsulent længe nok til at vide, at Amadeus ikke kun er en film af Milos Forman.”



Det er af de skæve budskaber i en anderledes helsides jobannonce i oktober-udgaven af Take Off.

Det er American Express Business Travel – Amex blandt venner – som mangler fem kolleger til front-afdelingen på det danske hovedkontor i Nansensgade i København.



Herfra siger teamleder Christina Væver (billedet):

”Vi ville lave en annonce, vores kommende kolleger fik øje på. Vi skriver i teksten også om at genskabe arbejdsglæden, for vi hører om utilfredse på andre rejsebureauer, som alligevel ikke skifter. Vi vil med annoncen signalere, at vi er anderledes.”



For at sende det rette budskab om fordelene ved Amex som arbejdsgiver, fik bureauet sine nyansatte til at give årsagerne til, at de skiftede til Amex. Og det er to af de nye rejsekonsulenter, interesserede kan se telefonnummer på i annoncen og ringe til.



”Rejsebranchen boomer i denne tid – det er svært at få de gode rejsekonsulenter. Efter 11. september fyrede mange bureauer – mange af de fyrede er nu i andre brancher,” siger Christina Væver.



Amex har akut behov for flere medarbejdere – bureauet fortsætter med at tiltrække nye kunder og eksisterende kunder rejser stadig mere.



”Det skal være lidt særligt at arbejde for Amex. Man kan få ansvar i dagligdag og vi går meget op i personalesamtaler. Hver medarbejder har tre store samtaler om året, der bliver fulgt op på målsætninger for den enkelte medarbejder, også så de mærke, at der er fokus på én, at man kender sine mål,” siger Christina Væver.



Blandt goderne hos Amex er, oplyser annoncen, attraktiv pensionsordning, afspadsering af overarbejde, selvudviklingssamtaler, frisk frugt, massage og mulighed for at være med til at præge sin dagligdag.



HB

Skrevet af