DFDS Seaways rekord i online salg

Online salget var i 2003 på blot 5% af den samlede omsætning. Rederiet kan glæde sig over andre positive resultater. I 1.halvår steg antallet af passagerer med 7% pr afgang og forbruget pr passager med 8%.

Fremgangen er resultat af 2 ½ års målrettet arbejde med nye koncepter og strategier – ikke mindst nye markedsføringsstrategier med øget fokus på online aktivitet.

I markedsføringen har DFDS Seaways fremmet informationssøgning og booking via internettet. Det er blandt andet sket ved at linke til rederiets website i al ekstern kommunikation. DFDS Seaways har motiveret til øget online brug ved at afskaffe brochurer og muliggøre brochurebestilling og bordreservering hjemmesiden. Ikke mindst har rederiets samarbejdspartnere bidraget ved at linke til www.dfds.dk på deres hjemmesider. DFDS Seaways’ site er nu oppe på 5 millioner unikke besøgende årligt.

I 2005 satsede rederiet stort og lancerede konceptet ’Next Generation’ for at flytte fokus fra transport til oplevelse. Skibene blev renoveret for et trecifret millionbeløb og der blev lanceret et nyt underholdningskoncept på København-Oslo i 2006. I januar 2007 fulgte opgradering af maden ombord på alle skibe og ruter.

Skrevet af