Det nye visumcenter blev åbnet med deltagelse fra Helal Saeed Almarri, som er generaldirektør for Dubais Økonomi- og Turistmyndighed, Mohammed Ahmed Al Marri, generaldirektør for Generaldirektoratet for Identitet og Udlændingeanliggender i Dubai, samt stifter og administrerende direktør for VFS Global Group, Zubin Karkaria. (PR-foto).

Åbner verdens største visumcenter i Dubai

Flere og flere skal have behandlet deres visum i Dubai. Nu har man åbnet et nyt, højteknologisk visumcenter, som bliver det største af sin slags på verdensplan.

Vi lever i en æra med stor teknologisk udvikling, og det kommer man nu også til at kunne mærke, når man skal søge visum. Således er verdens største visumansøgningscenter netop blevet åbnet i Dubai, drevet af kunstig intelligens.

Det er teknologivirksomheden VFS Global, som står bag. Virksomheden oplyser, at ansøgningscentret bliver placeret i Wafi City Dubai.

Det er opført for at understøtte De Forenede Arabiske Emiraters voksende efterspørgsel på udrejseturisme, med kapacitet til at håndtere 10.000 ansøgninger dagligt. Centret vil betjene 37 klientregeringer, og det får 200 indsendelsesskranker.

En prioritet at sikre gnidningsfrie rejser
Åbningsceremonien blev ledet af Helal Saeed Almarri, som er generaldirektør for Dubais Økonomi- og Turistmyndighed, Mohammed Ahmed Al Marri, generaldirektør for Generaldirektoratet for Identitet og Udlændingeanliggender i Dubai, samt stifter og administrerende direktør for VFS Global Group, Zubin Karkaria.

“Denne milepæl er mere end blot en infrastrukturel bedrift — det afspejler den strategiske kurs, Dubai har lagt for at styrke global mobilitet, skabe adgang til nye muligheder og accelerere væksten i vores besøgs- og erhvervsøkonomi,” siger Helal Saeed Almarri og tilføjer:

“I takt med at vi arbejder hen imod målene i Dubais Økonomiske Agenda D33, er det fortsat en prioritet at sikre gnidningsfri adgang til og fra Dubai. Effektiv visumbehandling er en afgørende drivkraft for at tiltrække talent, udvikle turismen og styrke internationale partnerskaber — alle vigtige elementer i vores strategi om at gøre Dubai til verdens mest forbundne og fremtidsparate by.”

Benytter moderne løsninger
Det nye visumcenter er næsten 14.000 kvadratmeter stort. Det bliver understøttet af et 400 mand stort personale, som beskrives som uddannede fagfolk fra mere end 25 nationaliteter.

Det byder på selvbetjeningskiosker, sikre opbevaringsbokse, fotobokse og fotokopistationer til sidste-øjebliks behov. Der er også touchskærmsinformationskiosker samt QR-kodebaserede check-ins med automatiseret feedback ved hver visumbetjeningsskranke.

Alle 400 medarbejdere på stedet er udstyret med tablets, som kan hjælpe visumansøgere, og der er også uddannede frivillige, som hjælper med formularer og kiosker.

Man har også taget inspiration fra lufthavne, når det gælder navigation, og der er dermed tydelig skiltning, rummelige venteområder og buggy-service for nem bevægelse.

Der er også dedikerede bederum, legeområder til børn og forskellige bekvemmelighedszoner, som man håber vil sikre en kundecentreret oplevelse.

Derudover er der ESG-kompatibelt design med energieffektive systemer og hurtigbaner for seniorer, familier og personer med handicap.

 

Relaterede artikler:

Emiraternes turisme skovler milliarder ind

Overturisme udfordrer: Dubai mærker konsekvenser

Går i rette med misforståelse: Dubai er ikke så dyrt