Ifølge turismemyndighederne i Dubai har der bredt sig en fejlagtig opfattelse af, at landet er dyrt at hole ferie i. Det og et par andre punkter vil man adressere i ny kampagne tiltænkt turister.
Mange har formentlig indtryk af, at det ikke ligefrem er billigt at holde ferie i Dubai, der blandt andet er kendt som destinationen med næstflest femstjernede hoteller i verden, en indendørs skibakke og mange butikker med eksklusive mærkevarer.
Den opfattelse er dog tilsyneladende forkert, og den skal man have ændret. Sådan lyder det fra Dubais ministerie for økonomi og turisme, som derfor barsler med en ny marketingkampagne, der skal tegne et andet billede af emiratet.
Ministeriet ønsker nemlig at øge antallet af turister næste år ved at gøre det klart, at Dubai som rejsemål ikke udelukkende er forbeholdt rige turister, der har en tung tegnebog i baglommen.
Kalder det misforståelser
I år trak Dubai lige knap 13,3 millioner rejsende fra hele verden til fra januar til og med september, hvilket er syv procent flere end i samme periode året før, men man mener altså, at der er potentiale for at øge antallet yderligere.
Hoor Al Khaja, der er direktør for internationale operationer hos ministeriet for økonomi og turisme i Dubai, mener, at det skal ske ved at ændre den fejlagtige antagelse, at byen og emiratet særligt henvender sig til velbeslåede turister.
”Der er misforståelser om Dubai og hele vores region,” lyder det.
”Når folk først besøger Dubai, indser de, at misforståelserne ikke har noget at gøre med virkeligheden. Derfor arbejder vi hårdt på at oplyse både offentligheden og erhvervslivet om det.”
Skal også besøges om sommeren
Til trods for markedsføringsindsatsen lægger Al Khaja dog ikke skjul på, at der er rig mulighed for, at et ophold i Dubai kan foregå i sus og dus, men kampagnen skal gøre det klart, at der også findes alternativer. Det skriver Euronews Travel.
“Det er ingen hemmelighed, at Dubai huser mange luksuriøse og ikoniske ejendomme, men der også andre muligheder.”
”Vi har en sund blanding af overkommelige ophold, og et trestjernet hotel i Dubai kan konkurrere med ethvert fire- eller femstjernet hotel globalt, da man virkelig får værdi for pengene.”
I tillæg til at fremvise den mindre luksuriøse side af byen og emiratet, er det også meningen, at Dubai skal markedsføres som et rejsemål, der kan besøges året rundt, da turister tidligere til en vis grad har holdt sig væk i løbet af sommeren.
Yderligere vil man også slå på, at det er en sikker destination at besøge trods spændingerne i Mellemøsten. Det er Hoor Al Khajas opfattelse, at visse turister holder sig væk grundet ”en begrænset geografisk viden”.
Relaterede artikler:
Dubai fortsætter stor vækst i udenlandske turister