Voldsom vækst i antallet af online-bookinger fra 2002 til 2003 har gjort internettet til en succes for biludlejningsfirmaet Avis i Danmark.
Blandt de vigtigste årsager til succesen er, ifølge Avis, at det ikke kræver, at kunden giver kreditkortoplysninger, og at det garanteres, at prisen på nettet altid er den billigste.
Avis Danmarks hjemmeside blev i 2003 besøgt af 28% mere end året før, mens antallet af netreservationer voksede 131% fra 2002 til 2003 – 23% af de besøgende på Avis Danmarks hjemmeside i fjor foretog en bestilling, dette tal forventer Avis vil stige markant i år.
John Christensen, salgs- og marketingdirektør hos Avis Danmark, siger: ”Ved aldrig at kræve oplysninger om de rejsendes kreditkort, når de booker på nettet, har vi overvundet en af de vigtigste barrierer for rigtig e-handel.”
Derudover har Avis Danmark konstateret, at det er altafgørende, at man ikke tager kunderne ved næsen på nettet. ”Kunderne skal være sikre på den bedste pris, hjemmesiden skal være på dansk, og brugervenligheden høj og gennemtestet,” siger John Christensen og fortsætter:
”En internetbutik skal være lige så attraktiv som en fysisk butik. Den skal være pæn, velfungerende og udbuddet stort.”
Kunder på Avis Danmarks hjemmeside handler direkte med Avis Danmark og altid er garanteret nødvendige forsikringer samt en sikker og velfungerende bil – hvilket ikke altid er tilfældet hos de mange udlejere på feriedestinationerne og discount biludlejerne, hedder det fra Avis.

STANDBY.DK Nyt om rejser

