Efter Lufthansa netop har udvidet sin ejerandel af BMI til 80 % – SAS har den resterende pose aktier – signaler Sir Richard, at Virgin Atlantic forventer snarlige drøftelser med Lufthansa om BMI.
Selve British Midland er ikke særlig interessant, men dets medgift, ca. 12 % af start- og landingstiderne – de såkaldte “slots” – i verdens største internationale lufthavn, London Heathrow, gør British Midland spændende.
Efter British Airways har BMI næst flest slots i Heathrow.
“En drøftelse (med Lufthansa om BMI, red) koster ikke noget,” siger Sir Richard til Reuters.
Eftersom Singapore Airlines fra Star Alliance ejer 49 % af Virgin Atlantic, som har Lufthansa som en af alliancens tungeste medlemmer, kunne en overtagelse eller medejerskab af British Midland bane vejen for at Virgin Atlantic kommer ind i Star Alliance.
Virgin Atlantic, der kun flyver til oversøiske destinationer fra England, er i dag ikke medlem af nogen af de tre luftfartsalliancer.
Tagget med: British Airways Heathrow Lufthansa SAS Singapore Airlines Star Alliance