SAS til kamp mod lavpris

SAS sænker 26. oktober prisen på de dyreste billetter på sine skandinaviske ruter op til 20%. SAS’ lavprisbilletter, der skal bestilles tre uger før afrejse, vil fortsat koste 945 kroner for en retur. Fra 26. oktober vil den dyreste og fuldt fleksible billet til fx. Oslo, hvor SAS konkurrerer med Sterling, blive sat ned fra 4.000 til 3.200 kroner. De billigste SAS-billetter indenfor Skandinavien til 945 kr. for en returbillet bliver ikke billigere.



INGEN MAD HOS SAS EFTER KL. 9.30




Som led i sit nye koncept på sine skandinaviske ruter dropper SAS al madservering på afgange efter kl. 9.30 om morgenen – Sterling sælger døgnet rundt mad ombord. SAS vil fortsat byde på aviser og varme og kolde drikke ligesom passagerer med de dyreste billettyper som noget nyt kan tage plads forrest i flyet, og dermed komme hurtigere ud efter landing.



Salgsdirektør Sys Hansen fra Weco DSB Travel siger: ”Spændet fra SAS´ billigste til deres dyreste billetter har hidtil været for stort, og derfor er tiltaget godt og nødvendigt. Billetter kan fås billigere hos Sterling, men SAS har fordel af stor fleksibilitet, mange afgange og et stort rutenet.”



”Over halvdelen af alle SAS-billetter på skandinaviske ruter tilhører en af de dyreste og mest fleksible prisgrupper, og det er her, prisnedsættelserne er størst,” siger SAS Danmarks salgsdirektør, Palle Christensen.



Sterling er prismæssigt konkurrencedygtig på sine fire daglige afgange mellem København og Oslo – dyreste Sterling-billet, der kan købes til afrejse samme dag, er på lige under 1.000 kroner. SAS har en snes daglige flyvninger mellem København og Oslo. I alt flyver SAS 494 daglige ture indenfor Skandinavien samt indenrigs i Danmark, Norge og Sverige.



SAS’ passagerer kan fortsat afbestille rejsen senest 24 timer før afgang og få penge retur, forsinket bagage bringes fortsat gratis ud til ejermanden, og SAS får den rejsende med andre flyselskaber, hvis der opstår forsinkelser og aflysninger.



NAM-NAM FOR NYE ”TAKE AWAY”-MADKONCEPT




SAS’ nye politik med ingen mad efter 9.30 indenfor Skandinavien er sød musik for Select Service Partner i Københavns Lufthavn. SSP, der driver lufthavnens restauranter mm., har – som omtalt på såvel Take Offs hjemmeside som i vort nye nummer, der kommer i dag – netop lanceret sit koncept, hvor flypassagerer via internettet kan bestille mad til afhentning i Indenrigsgården samt Terminal 2 og 3 inden afrejse.



”Vi tror ikke, at flycatering, som vi kender den i dag, eksisterer om tre år,” siger Martin S. Christensen, adm. dir. for SSP.


Skrevet af