Aller køber nyt rejsebureau

2019/08/defaultmain.jpg

Rikki Sølling.

Rikki Sølling.

OPKØB: Aller Media fortsætter med at købe rejsebureau i god drift, som passer ind i bureauer med oplevelsesrejser. Det startede med Nyhavn Rejser og flere opkøb på vej.

Aller Media, et dansk datterselskab under Aller Holding, er langt fra mæt endnu. I dag kan selskabet meddele, at man har købt Kulturrejser Europa med base i centrum af København. Et bureau med ca. 80 mio. kr. i årlig omsætning, 13 ansatte og det seneste par år med et overskud på ca. fire til fem mio. kroner.

”Bureauet er et stærkt brand og passer godt ind i den type bureauer, som vi sætter pris på. Det er førende inden for sin niche med grupperejser i oplevelsesregi med vægt på kultur, mad og vin. Det er en perfekt match, som det var med Nyhavn Rejser, som vi er særdeles tilfreds med, og som vi nu har lanceret i både Norge og Sverige,” siger direktør Rikki Sølling til standby.dk. Han noterer også med tilfredshed, at det nye medlem i familien på kort tid er gået fra 12 til 57 procent i online salg.

Kulturrejser Europas adm. direktør Mikkel Blom fortsætter som adm. direktør. Han ser klart de nye muligheder: ”Vi er glade for at få Aller Media som hovedaktionær. I løbet af de seneste fem år har vi opbygget det stærkeste brand for kulturrejser til Sydeuropa  for et modent publikum (55+ generationen)”.

”Er det slut nu Rikki Sølling?”

”Nej da. Vi forventer inden 2018 at skulle op på en årlig omsætning på en milliard kr. Vi kigger efter virksomheder med positive resultater og kunder fra 50+ generationen, som vokser kraftigt de kommende år. Vi foretrækker, at bureauet selv har klaret en turnaround, hvis det har været nødvendigt, inden vi kommer ind i billedet.”