Kreta er Apollos mest populære destination. (Foto: Apollo | PR)

Apollo har solgt hovedparten af sommerens rejser

Destination og periode påvirker i høj grad sommerens rejsepriser, og Apollo tilbyder lavere priser på de mindre kendte destinationer, og når man styrer udenom de travleste uger.

Selvom der efter coronapandemien har været en tendens til, at rejser bestilles senere end vanligt, så ser det anderledes ud i højsæsonen. Her er der mange forbrugere, der har ønsket at sikre sig en rejse i god tid, da man sidste sommer oplevede kapacitetsudfordringer i forbindelse med den hastige genopretning efter COVID-19.

Rejsearrangøren Apollo har også konstateret, at der er solgt godt ind til den kommende sommer. Omkring 60 procent af sommerens rejser er allerede solgt, og vanen tro er det Grækenland, der hitter hos Apollo, idet de græske øer altid har haft et særligt fokus.

Apollo melder ligesom konkurrenterne om salgsrekorder, og 70 procent af dem, der allerede har booket en sommerferierejse, har en græsk destination stående på billetten.

“Salget af sommerferier går lige nu over al forventning. Og for hver uge, der går, bliver flere og flere hoteller udsolgt. Sagt på godt dansk, så skal man ikke vente for længe med at booke, hvis man vil holde sommerferie i udlandet i år – især ikke, hvis man drømmer om Grækenland og Middelhavet,” fortæller Glenn Bisgaard, salgschef hos Apollo.

Destination og periode påvirker priserne
Salgschefen forklarer, at priserne på rejserne styres af efterspørgslen, og derfor er der usikkert, hvor mange såkaldte restplader, der kan være tilbage, når de travle uger i juli nærmer sig.

“Mit bedste råd til dem, der måske er lidt sent ude, er at undgå de travle uger. Og samtidigt kigge på de mere uopdagede destinationer fremfor de mest populære,” lyder det fra salgschefen, der naturligt nok har en interesse i, at efterspørgslen bliver spredt til samtlige destinationer og over hele sæsonen.

Det er ifølge Glenn Bisgaard de mindre græske destinationer, der har brug for lidt ‘tender loving care‘ i salg- og markedsføringsarbejdet for at komme helt ind på radaren hos de danske forbrugere. Det kunne eksempelvis være Limnos, Mytilini og Kalamata.

De tre mest populære Apollo-destinationer den kommende sommer er Kretha, Rhodos samt Parga på det græske fastland.

Lave priser i august
Når det gælder om at sprede efterspørgslen over hele sæsonen, så er der traditionelt billige rejser fra midten af august måned, hvor hovedferien er afviklet, og danskerne atter har genoptaget arbejdet efter sommerferien.

Derfor kan Apollo sikre sig, at der ikke flyves med tomme flysæder og penge ikke smides ud på garantisenge på hotellerne, ved at sænke priserne i denne periode, som også andre charterarrangører plejer at gøre.

“Efterspørgslen på rejser er bare størst i skoleferierne, og derfor er priserne også væsentligt lavere i ugerne før og efter de store ferier. Lige nu ser vi sommerens bedste pakkerejsepriser mellem 14. og 31. august. Faktisk helt op til halv pris sammenlignet med juli,” understeger Glenn Bisgaard.

 

Relaterede artikler:

Skattepenge får ikke rejsesalget til at boome

Apollo øger til 34 græske rejsemål

Apollo melder atter om vækst i kombinationsrejser