Naxos. (Foto: P. Dimitrakopoulos | GNTO | Visit Greece | PR)

Apollo melder atter om vækst i kombinationsrejser

Igen i år oplever Apollo, at kunderne efterspørger muligheden for at kombinere flere destinationer på samme rejse. Ifølge salgsdirektøren er fornemmelsen, at man ”har fat i noget rigtigt”.

Flere danskere end tidligere ønsker at opleve mere end én destination, når de alligevel er ude at rejse. Det er i hvert fald meldingen fra Apollo Rejser, som fortæller, at rejsearrangøren oplever vækst i antallet af solgte kombinationsrejser.

Meldingen ligger i forlængelse af en lignende fra foråret 2022, hvori Apollo også kunne fortælle, at kunderne udviste en øget interesse for rejseformen. Det har dog ikke været muligt at få sat et mere konkret tal på, hvor mange rejser der er blevet solgt indtil videre.

Glenn Bisgaard, der er salgsdirektør hos Apollo, fortæller til Standby.dk, at rejsebureauet i øjeblikket har solgt ”50 procent af det, vi har lagt op”. Direktøren har dog ikke mulighed for at kvantificere antallet af solgte kombinationsrejser yderligere.

Kunderne vender tilbage
Ifølge salgsdirektøren var det efterspørgsel blandt og henvendelser fra kunderne, der i første omgang fik Apollo til at indrette deres reservationssystemer på en måde, hvor det blev muligt at tilbyde kombinationsrejser.

I dag kan en pakkerejse fra bureauet omfatte ophold på tre forskellige destinationer, men det er også blevet gjort muligt at kombinere flere lande. Det kan eksempelvis være en ferie, der både foregår i Grækenland og Albanien.

”Kombinationsrejser er bare vokset over tid. Vi måler det på, at folk kommer tilbage. Gengangere, der tager turen en gang til, tolker vi det som om, at vi har fat i noget rigtigt i forhold til, hvad danskerne gerne vil opleve, når de rejser ud,” forklarer Glenn Bisgaard.

Betragtes som produktudvikling
En opgørelse fra rejsebureauet viser, at en den mest populære kombinationsform i år omfatter et ophold på de to græske øer Santorini og Naxos, og derefter følger en samlet rejse til øen Lefkas og byen Parga, der ligger på det græske fastland.

På tredjepladsen finder man en kombination af de to fastlandsbyer Parga og Sivota. Helt generelt er den offentliggjort top-10 i overvejende grad domineret af rejsemål i Grækenland.

Salgsdirektør Glenn Bisgaard fortæller, at når den teknologi, som rejsebureauet benytter sig af, udvikles yderligere, er det muligt, at man vil fokusere endnu mere på kombinationsrejserne, end tilfældet er i dag. Han betragter dem som en videreudvikling af Apollos produkt.

”Jo bedre logistikken og reservationssystemerne bliver, så øges mulighederne, og det er da klart, at i takt med den udvikling kan det være, at man vil se flere kombinationsmuligheder, når vi oplever en stigende efterspørgsel.”


Relaterede artikler:

Rejsearrangør genåbner salg til ”Destination ukendt”

Apollo Rejser-gruppen skifter nordisk topdirektør

Stor charterarrangør får nicheprodukt til seniorer