TUI vil bruge endnu et socialt medie til rejseinspiration, autentiske historier fra TUI-kollegaer, underholdning, quiz og nyheder om bæredygtighed. Arkivfoto: TUI.

App skal styrke rejsearrangørs kundekommunikation

Fremover vil TUI via det sociale medie WhatsApp opdatere om rejseinspiration, historier fra destinationerne og meget mere. Følgere kan ikke svare direkte, men kan reagere med emojis.

Den store tyske rejsekoncern TUI, der sidste år var Danmarks næststørste charterrejsebureau, indrullerer nu det sociale medie WhatsApp i sin kommunikation med sine mange millioner gæster på verdensplan.

WhatsApp har ifølge pressemeddelelse fra TUI over to milliarder brugere og er dermed en af verdens førende kommunikationsplatforme, oplyses det.

Om baggrunden for at koble sig på WhatsApp, skriver TUI blandt andet: ”I nogle uger har WhatsApp gjort det muligt for medier og virksomheder at give opdateringer, som brugere kan følge. TUI har besluttet sig for at gøre brug af denne udvidelse som en af de første brands.”

I pressemeddelelsen står der også: Opdateringerne, som TUI vil fokusere på, er rejseinspiration, autentiske historier fra TUI-kollegaer, underholdning, quiz og nyheder om bæredygtighed.

Vigtigt at følge nye tendenser
TUI’s WhatsApp-kanal bliver global og på engelsk. Følgere kan ikke svare direkte men reagere med emojis, lyder det fra TUI.

I pressemeddelelsen siger Stefan Siemon, TUI’s chef for Social Media & Digital Communications:

”At identificere nye trends tidligt er specielt vigtigt, når det kommer til sociale medier – men WhatsApp har ikke været en nem platform for virksomheder tidligere.

Nu ændrer det sig, og vi er det første større rejsebrand, som tager del i det,” siger han.

Næststørst i Danmark
Sidste år havde TUI i Danmark næsten 176.500 rejsende fra lufthavnene i København, Billund og Aalborg, hvilket gjorde TUI til næststørste rejsearrangør i Danmark, kun overgået af Spies.

Den absolutte hovedpart af TUI’s gæster rejser med charterfly fra de danske lufthavne, men et stigende antal bruger den såkaldte dynamiske pakketering, DT.

Hér sammenstykker TUI’s bookingmaskine det ønskede rejsemål med for eksempel tilbud om ruteflybillet og hotel. Og DT er et stigende forretningsområde hos TUI, hvor 20 procent af TUI’s gæster fra Danmark sidste år rejste med rutefly. Holdt det tal sidste år, svarede det til over 35.000 ruteflybilletter.

 

Relaterede artikler:

Advarer rejsebureauer: Husk aftale med influencers

TUI åbner 46 nye rejsemål fra 11 svenske lufthavne

TUI-annonce placerer Madeira i Middelhavet