Delta takkede rejsebureauerne

”Vi havde ikke fået den belægning og de passagertal uden indsatsen for rejsebureauerne. Derfor har vi været rundt med chokolade til vores største kunder,” sagde Søren Traun, direktør for Deltas generalagent i Danmark, TMS, til Take Off. Han var sammen med sælger Bill Müller hos rejsebureauerne i går.



”Blandt har gruppeafdelingerne været glade for at bruge vor hovedlufthavn, fordi det er så nemt at skiftet fly i Atlanta. Og ruten er også en succes for vores sydsvenske kunder, som udgør op til 40 % af passagererne fra Kastrup,” sagde duoen og forsikrede, at Delta tjener penge på den nye rute.



Deltas landechef, Linda Schultz: ”Med en belægning på over 80 % har Delta vist, at der en stor efterspørgsel på direkte fly til USA’s sydstater og Deltas destinationer i Caribien og Mexico.”



Fra sin hovedlufthavn i Atlantas, verdens største med 88 millioner passagerer i fjor, betjener Delta over 150 destinationer i Syd- og Nordamerika.

De mest populære for Deltas rejsende fra København er: Atlanta, San Francisco, Los Angeles, Miami, San Diego, Las Vegas, Miami og Mexico City.



Flere rejsebureauer får den kommende vinter kampagner med Delta til Atlanta, Florida, Mexico og sydstaterne.



Og så har genvordigheder hos brasilianske Varig givet masser af ekstra bookinger på Deltas ruter til bl.a. Brasilien.



Fra næste sommer har Delta kontrakt med et stort antal arrangører af krydstogter, så mange amerikanske krydstogtspassager via Atlanta kan flyve til København, Nordeuropas største krydstogtterminal.

Skrevet af