Australien satser igen på Norden

Australien er i vælten som et populært rejseland, bl.a. båret frem af interessen for kronprinsesse Marys hjemstavn. Og efter halvandet års fravær på det nordiske marked, besluttede det australske turistråd sidste år atter at vise flaget på vore breddegrader.



Forrige sommer lukkede Australian Tourist Commission, der har skiftet navn til Tourism Australia, sit nordiske repræsentationskontor i Stockholm. Norden var ikke et marked, det australske turistråd ville satse på – selv om Norden er fjerdestørste europæiske incoming-region down under. Kun det australske flyselskab Qantas har nordisk kontor i Stockholm.



Men siden skiftede Tourism Australia mening og ansatte Kate Young som Partnership Development Specialist på kontoret i London til bl.a. at pleje Norden og sammen med den nordiske rejsebranche finde mulighederne for Tourism Australia – bl.a. med promotion og udvidelse af Tourism Australias gratis online træningsværktøj, “Aussie Specialist Programme” – som har hjemmesiden: specialist.australia.com



Kate Young havde før arbejdet for bl.a. turistrådet i delstaten Victoria. Og i sidste måned vendte hun efter syv måneder hos Tourism Australia tilbage til Tourism Victoria som marketing executive med ansvar for marketing af Melbourne og Victoria i bl.a. Norden.



Indtil Tourism Australia fra dets europæiske hovedkontor i London har fundet en afløser for Kate Young, kan hun stadig til hjælpe rejsebranchen om generelle spørgsmål om Australien. Hun kan nu kontaktes på denne adresse: kyoung@tvic.australia.com



Årligt kommer der ca. 80.000 besøgende fra Norden til Australien.

Skrevet af