Business-rejsende kommer ikke igen

Det betyder en ubehagelig situation for SAS, som i sin strategiplan ’Core SAS’ netop satser hårdt på business-klientellet, skriver borsen.dk.

 

Michael Svane, direktør i DI Transport, tror ikke, der vil være intereuropæisk business class om to-tre år og henviser til, at der i dag stort set ikke er virksomheder, som accepterer business class til medarbejdere indenfor Europa, hvilket har medført, at flere virksomheder har kunnet halvere rejsebudgetterne.

Phd-stipendiat Kristian Anders Hvass fra Center for Tourism and Culture Management på Copenhagen Business School er enig og mener ikke, at fremtiden vil se så mange passagerer foran i flyene som tidligere – dertil er kvalitetsforskellen for ringe.

Den internationale luftfartsorganisation IATA har tidligere givet udtryk for samme opfattelse.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.