Jandiahalvøen på Fuerteventura regnes som en af surfersamfundets favoritter. PR-foto: Apollo.

Charterarrangør vender tilbage til ”Europas Hawaii”

Fuerteventura er den af De Kanariske Øer, der vokser hurtigst i popularitet, lyder det fra Apollo – der nu udvider med et bredere udvalg af destinationer og hoteller på øen.

Mens Gran Canaria har haft en stabil efterspørgsel i flere årtier, så stryger Fuerteventura frem som stærk konkurrent med rekordfart, skriver Apollo Rejser i en pressemeddelelse.

Hos Apollo er Fuerteventura den af De Kanariske Øer, der stiger mest i efterspørgsel. Foreløbig har der været en salgsfremgang på Fuerteventura på 45 procent sammenlignet med samme periode sidste år, oplyses det.

Det er hovedsageligt naturen og et bredt udbud af aktiviteter, der lokker danskerne til Fuerteventura, hvor Apollo har sit Apollo Sports-flagskib: Playitas Resort.

Glenn Bisgaard, salgsdirektør for Apollo i Danmark, siger i pressemeddelelsen: “Fuerteventura er den kanariske ø, der på flere måder adskiller sig fra de andre øer. Stemningen er en blanding af boheme og sporty, klimaet er solrigt 300 dage om året – og landskabet er oplyst af oaser, strande og landsbyer.”

“Europas Hawaii”
I alt tilbyder Apollo seks feriebyer på Fuerteventura. Ifølge rejsearrangøren er den smukkeste Jandiahalvøen, som længe var en af surfersamfundets favoritter.

I dag fremstår området og feriebyen Jandia som en af Fuerteventuras mest tiltrækkende – uden tvivl på grund af de kilometervis af hvide strande, som har givet øen tilnavnet “Europas Hawaii,” oplyser Apollo.

”Fuerteventura har feriebyer for enhver smag, uanset om man længes efter en aktivitetsfyldt ferie eller afslapning omgivelser. For afslappede strandgæster og familier med børn er der dog ikke meget, der slår Jandia. Feriebyen har været efterspurgt blandt vores rejsende i lang tid, og vi er glade for endelig at kunne tilbyde hoteller her igen,” siger Glenn Bisgaard.

Sidste år var Apollo Rejser ifølge de officielle tal fra brancheforeningen Rejsearrangører i Danmark (RID) landets tredjestørste charterrejsearrangør med 153.000 gæster. Selskabet blev kun overgået af TUI, der betjente 176.000 gæster, og Spies’ 243.000 gæster.

 

Relaterede artikler:

Jettime lander trecifret millionkontrakt med Apollo

Ras Al Khaimah skal være ny vinterdestination

Apollo udvider med flere koncepthoteller til familier