Pressen fik SAS til at fremskynde pressemøde

”Kan jeg tage jakken af,” spurgte SAS’ koncernchef, Mats Jansson, sin pressechef, inden han gik på scenen onsdag eftermiddag i SAS’ svenske hovedkvarter.



Her fortalte han de cirka 50 mediefolk – Take Off var eneste danske rejsebrancheblad – at SAS fremover vil koncentrere sig om sit nordeuropæiske marked og derfor vil sælge Spanair samt sine mindretalsaktier i British Midland og Air Greenland – og indenfor de næste år skaffe 20 % flere passagerer.



SAS vil indlede drøftelser med tillidsrepræsentanterne i handlingselskabet SAS Ground Service og SAS’ Tekniske Service om et muligt frasalg. Men der er ingen endelig beslutning om et salg.



Som led i SAS’ strategiplan vil koncernen tilstræbe et årligt overskud på mindst 4 milliarder svenske kroner. Samtidig skal SAS’ omkostninger årligt nedbringes med 2,8 milliarder svenske kr.



HB

Skrevet af