Den danske hotelbookingplatform Nustay adskiller sig ifølge egne oplysninger fra konkurrenterne Booking.com og Hotels.com ved at kombinere de mest succesfulde aspekter af onlinebooking. Foto: Nustay.com

Dansk hotelbookingplatform skal på Børsen

Den danske hotelbookingplatform Nustay, der udfordrer kæmperne Booking.com og Hotels.com, vil på den svenske vækstbørs, Spotlight Stock Market. Casper Christensen er i ejerkredsen.

Idéen til Nustay fik grundlæggeren, Mathias Lundø Nielsen, efter en rejse til Thailand som ikke levede op til forventningerne – og fik ham til at overveje, hvorfor der ikke var en hotelbookingplatform der giver et virkeligt billede af hotellet og dets profil.

Klik for stort format. Mathias Lundø Nielsen fik ideen til Nustay efter en rejse til Thailand som ikke levede op til forventningerne. Foto: Nustay.com

Hotelbookingplatformen Nustay blev startet i 2014 og tilbyder ifølge virksomheden et stort udvalg af hotelværelser til lave priser verden over. Ved hjælp af big data, AI og algoritmer tilpasses bookingen kundernes ønsker.

Nu gøres OTA’en (Online Travel Agency, red) Nustay klar til notering på den svenske vækstbørs, Spotlight Stock Market.

Nustay har blandt andet Seier Capital, ejet af den danske milliardær Lars Seier Christensen, der var med til at stifte Saxobank, blandt sine investorer. En mindre investor er skuespilleren og komikeren Casper Christensen.

Nustay ønsker ifølge Berlingske at rejse 21 millioner danske kroner til markedsføring

I en pressemeddelelse oplyser Nustay, at man forbereder en notering på den svenske minibørs Spotlight Stock Market, formentlig sidst i marts. Nustay ledes fortsat af iværksætteren Mathias Lundø Nielsen.

Til kamp mod kæmperne
Nustay har via ifølge egne oplysninger taget kampen op med branchens kæmper som Booking.com og Hotels.com. Til forskel fra andre aktører kan Nustay kombinere lave priser fra B2B-modellen, hvor der købes mange værelser på et begrænset antal hoteller til en lavere pris, med B2C-modellen, som tilbyder en større mængde hoteller for on-demand booking, oplyses det.

Nustay samarbejder med hotelbookingsvirksomheder som Expedia, Priceline og Agoda, hvilket betyder, at selskabet kan tilbyde værelser på over 1,5 millioner hoteller til lave priser, skriver Nustay i en pressemeddelelse.

”Vores vision er enkel: Vi giver vores kunder adgang til de bedste hotelpriser rundt om i verden med en enkelt søgning. Nu ønsker vi at fortsætte med at vokse og slå igennem internationalt. Derfor er introduktionen på Spotlight næste indlysende skridt,” siger Mathias Lundø Nielsen i pressemeddelelsen og tilføjer:

“Med et stærkt team og partnerskaber med Google Hotel Ads, Yahoo og Bing, har vi alle chancer for at lykkes med at opretholde vores position som en innovativ, smart og sulten David blandt rejseindustriens Goliatter.”

Relaterede artikler:

Casper Christensen i ny hotel-portal

Advarer mod ”bookingplatformes markedsføringstricks”

Horesta kræver forbud mod prisklausuler