Danskerne tilpasser sig

”Mange mener, at når man har betalt for sin rejse, kan man også kræve, at tingene bliver lagt til rette efter en”, siger Kairo Futures repræsentant, Johanna Danielson til den norske avis Dagens Næringsliv. Det er Kairo Futures, der står bag den internationale undersøgelse.

 

Thomas Cook har gennemført kundeundersøgelser siden 80’erne og deres resultater peger i en lidt anden retning end Kairo Futures undersøgelse.

”De mest tilfredse gæster, vi har, er fra Finland, så kommer nordmænd, danskere og svenskere”, fortæller kvalitetssikringsansvarlig Anders Enhagen fra Thomas Cook til avisen. Han peger også på, at skandinaverne er vellidte på feriestederne, mens tyskere og briter er berygtede for at være vanskelige at have med at gøre blandt guider og hotelmedarbejdere.

Undersøkelsen viser også, at vi i stadig større grad ønsker at opleve noget autentisk:
”Vi ønsker i højere grad en autentisk og ægte oplevelse på rejsen. Men autentisk er noget, som vi ikke altid opfatter som god kvalitet. En modsigelse er, at man ofte rejser på ferie for at slappe af og slippe for tidspresset fra hverdagen, men dersom servicen på feriedestinationen er langsom, bliver man alligevel stresset”, siger Johanna Danielson.

Skrevet af Flemming Juul