DAT overtager Karup-København

dat,-md87.JPGNorwegian har sidste flyvning på ruten den 27. marts. Fra 29. marts starter DAT på ruten mellem Karup og København. DAT har det seneste års tid været lejet af Norwegian til at flyve ruten.

”Vi har de seneste uger arbejdet på at få kapaciteten og et ruteprogram på plads, og kan nu meddele, at DAT starter ruteflyvning mellem Karup og København den 29. marts,” siger Jesper Rungholm, CEO i DAT.

”Vi har valgt at starte på ruten, fordi der fortsat er behov for en forbindelse mellem Midtjylland og hovedstaden. Og så har vi den kapacitet, som passer til passagergrundlaget.”

DAT får to fly stationeret i Karup. Det betyder optimale afgangstider med første afgang klokken. 06.40 fra Karup og sidste afgang klokken 22.30 fra København.

”Vi har indgået en interline-aftale med SAS, som betyder, at man kan købe billetter fra de destinationer, som DAT flyver fra, og direkte videre til andre destinationer med SAS. Der er tale om en fuld interline-aftale med billetsamarbejde, bagage-gennemcheck, hjælp ved driftsforstyrrelser og ufrivillige overnatninger, gennemgangspriser og fuld service til børn, som rejser alene,” siger Jesper Rungholm.

”Ruten bliver betjent af en MD83 med plads til 165 og en ATR72 med plads til 66. Der vil være mere end dobbelt så meget kapacitet om morgenen fra Karup, og tilsvarende om eftermiddagen fra København, end der er i dag. ”

På hverdage vil der være seks rotationer, mens der fordelt over weekenden vil være fem rotationer.

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.