Australien udvider satsning på Skandinavien

De nordiske lande, herunder rejsebranchen, skal dog stadig betjenes fra Tourism Australias europæiske hovedkontor i London. Men budgettet for at promovere Australien som turistdestination i Skandinavien forhøjes næste år fra en kvart til en halv million australske dollars, cirka 2,3 mio. danske kroner.

Dermed har Skandinavien samme budget som fx. Holland.



Det oplyste Tourism Australias adm. direktør, Scott Morrison, til Take Off under den igangværende årlige australske fagmesse for rejsebranchen, som i denne uge afvikles i Adelaide.



Baggrunden for forhøjelsen af budgettet for Skandinavien er markant stigende ankomst af skandinaviske turister til Australien, ca. 75.000 om året, heraf kommer næsten en tredjedel fra Danmark.



Over halvdelen af Australiens 5,5 mio. årlige turister er fra Europa og USA, og for at øge sin synlighed i selve kontinental-europa, åbner Tourism Australia senere på året endnu et kontor, formentlig i Tyskland, næststørste europæiske leverandørland efter England.

Regnes de tre skandinaviske lande som et marked er Skandinavien tredjestørste afsender af turister til Australien i Europa.



HB

Skrevet af