Debat: Agenterne kan ikke opfylde vores salgsmål.

Det er med beklagelse, at jeg har læst kritikken af Royal Caribbean
Cruise Line i dagens Take Off, for hvis der er noget vi hos Royal Caribbean Cruise Line forsøger at bestræbe os på, så er det at være samarbejdsvillige overfor vores agenter.

 

Vi har en række af tiltag, der beviser vores loyalitet over for vores danske agenter. På det danske marked gælder det således, at Royal Caribbean Cruise Line har indgået fordelagtige samarbejdsaftaler med vores største agenter i forbindelse med annoncering.
Ligeledes henvises der altid til salg via vores agenter i al vores egen annoncering.

 

For at skabe det bedst mulige samarbejde med vores agenter har vi desuden løbende ansat flere medarbejdere, så vi i dag har hele tre danske ansatte i RCCL dedikeret til at supportere vores agenter i enhver henseende.

 

Faktum er dog at vores mål for salg på det danske marked pt.ikke dækkes 100% af de danske agentbureauer, hvilke gør et direkte salg nødvendigt for at nå vores årlige målsætning.

 

Det er beklageligt hvis Eus momsregler har indflydelse på det danske agentmarked, men at Royal Caribbean Cruise Lines direkte salg kører via Norge er historisk set baseret på vores norske ejerskab, samt at vi i Danmark ikke har registreret et dansk salgskontor, hvilke er helt i henhold til dansk lovgivning.

 

Royal Caribbean Cruise Line er pt. omfattet af den Norske Rejsegarantifond, der fuldt ud yder samme bistand til danske rejsekunder som den danske Rejsegarantifond.
Der arbejdes dog på at ændre dette til et medlemskab af den danske Rejsegarantifond for at lette forståelsen overfor vores danske kunder, og processen er igang.

 

Skrevet af

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.