Detur, der også er på det danske chartermarked, er muligvis ved at gå konkurs eller står foran et ejerskifte. ”Detur har en historik med ikke at behandle forbrugere ordentligt,” siger Forbrugerrådet Tænk. Arkivfoto fra Detur.

Detur oplyser ikke kunder om ret til at få penge retur

Den svenske charterarrangør Detur er igen i store problemer, men oplyser ikke rejsekunder om, at de har ret til at få penge tilbage. Forbrugerrådet: ”Detur er notorisk kendt for ikke at tilbagebetale.”

Detur, der via Nordco Tours AB ejes af tyrkiske Haluk Semiz med adresse ved Stockholm, er muligvis ved at krakke eller står foran en rekonstruktion eller ejerskifte.

Charterrejsearrangøren, der også er aktiv på det danske marked, skriver på sin danske hjemmeside, at...

Få hurtig adgang til artiklen

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

39 kr.

14 dage

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

 

249 kr.

3 måneder

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

849 kr.

12 måneder

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

Allerede abonnent?