Detur, der også er på det danske chartermarked, er muligvis ved at gå konkurs eller står foran et ejerskifte. ”Detur har en historik med ikke at behandle forbrugere ordentligt,” siger Forbrugerrådet Tænk. Arkivfoto fra Detur.

Detur oplyser ikke kunder om ret til at få penge retur

Den svenske charterarrangør Detur er igen i store problemer, men oplyser ikke rejsekunder om, at de har ret til at få penge tilbage. Forbrugerrådet: ”Detur er notorisk kendt for ikke at tilbagebetale.”

Detur, der via Nordco Tours AB ejes af tyrkiske Haluk Semiz med adresse ved Stockholm, er muligvis ved at krakke eller står foran en rekonstruktion eller ejerskifte.

Charterrejsearrangøren, der også er aktiv på det danske marked, skriver på sin danske hjemmeside, at...

Få hurtig adgang til artiklen

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

DKK 125

1 MÅNED

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

 

DKK 1.295

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

BUSINESS

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL FLERE BRUGERE

(Abonnement med ubegrænset adgang til alle eller udvalgte medarbejdere)

Allerede abonnent?