Discounthoteller i København er kommet for at blive

wakeupHOTELLER: Det siger adm. direktør Dorte Krak fra Arp Hansen Group i en kommentar til en ny brancheanalyse fra 30 danske hotelselskaber, hvor der især satses på hoteller i København.

Danske hoteller er på vej ud af krisen. Om det er lidt for optimistisk en konklusion fra Berlingskes Erhverv, kunne man godt have en fornemmelse af. Men statistikken af 30 danske hotelselskaber er god nok. Der er heller ikke noget i vejen med at finde frem til Arp Hansen kæden, som en af de mest succesfulde, når talen falder på København.

En af grundene kunne være, at gruppen satser på hele paletten fra discounthotel til business- og konferencehotel samt oplevelseshotel.

På listen over de hoteller, der har klaret sig bedst, finder man både Rezidor Hotel Danmark og Royal Hotel. Det er da i hvert fald samme hotelgruppe. Det gælder også Royal Hotel i Aarhus.

Nr. 1 på denne liste for 2012 er Rezidor med et resultat på 72 mio. kr. men et minus på 62 procent i vækst. Anderledes med nr. 2 Arp Hansen Group med et resultat på 55 mio. kr. og en vækst på 151 procent. Som nr. 3 følger en sand succes blandt københavnske hoteller nemlig Admiral Hotel med 34 mio. kr. i plus på bundlinjen og 26 procent vækst.

At Arp Hansen spænder vidt og satser bredt bekræftes af adm. direktør Dorte Krak, som siger til bladet: ”Vi har valgt kun at placere vore hoteller i København, men har til gengæld forsøgt at skabe en bred vifte. Så længe vi kan finde nye spændende muligheder, bliver vi her.”

Om lavpriser: ”Wakeup-hotellet er lavpris og et nyt område for os. Vi tror på, at discountbølgen er kommet for at blive. Det er til dem, der skal bruge en smart overnatning, hvor det primære er at have en seng at sove i.”