DRF: den går ikke, Norwegian

Når et flyselskab med relativ kort varsel lukker en rute, er det ikke nok at give passagerer pengene tilbage – passagererne har ret til, at flyselskabet ombooker dem til flyvning på den aflyste rute med et andet selskab.
Derfor er det ikke nok, siger Danmarks Rejsebureau Forenings adm. direktør, Lars Thykier, til takeoff.dk, at Norwegian kun vil give pengene tilbage til de passagerer, der har booket flyvninger på de to nu aflyste ruter efter 30. oktober.
Sidste år åbnede Norwegian fra København til hhv. Billund, Bornholm og Karup, men selskabet lukkede igen samme år på Billund og Bornholm og beskar ruten til Karup, der nu lukkes helt 30. oktober.
 
Norwegian oplyste forleden, at ”i hvilket omfang flyvningerne (på København-Karup og Aalborg-London, red.) genoptages i sommerprogrammet, vil blive afklaret.”
Men at Norwegian vil give passagererne på de to ruter pengene tilbage, er ikke nok, siger DRF-direktør, Lars Thykier, til takeoff.dk:
”Ifølge EU-reglerne har passagerer krav på, at Norwegian ombooker dem til andre flyselskaber – hvis de ikke vil have pengene retur.”
Norwegian er næststørste flyselskab i Danmark med over 40 ruter fra danske lufthavne. Selskabet øger i øvrigt 30. oktober betjeningen af København-Aalborg til seks daglige afgange. På Danmarks største indenrigsrute flyver i forvejen Cimber Sterling og SAS.
HB

Skrevet af HB