Dubai Tourism skal nu have en tydeligere profil på det nordiske marked. Foto: Atlantic Link.

Dubai skal gøres mere synlig i Norden

Det danske GSA-bureau Atlantic Link skal være med til at opfylde ambitiøst mål hos Dubais turistmyndigheder om at stige fra i dag 300.000 til 500.000 nordiske ankomster på bare to år.

Efter en offentlighed udbudsrunde har danske Atlantic Link vundet kontrakten om de næste to år at repræsentere Dubai som turismedestination i Norden. Atlantic Link, der overtager opgaven fra PR- og repræsentationsbureauet Related, skal fremover stå for Dubais nordiske salgs-, marketing- og PR-aktiviteter.

Dubai er det mest kendte af de syv emirater i United Arab Emirates, UAE – en voksende turistdestination, også for skandinaviske turister. Andre emirater tæller blandt andet Abu Dhabi, Ras Al Khaimah og Sharjah.

Mens der i år forventes 300.000 skandinaviske ankomster til UAE (sidste år var der 283.000, en stigning på ti procent fra 2016), er målet 500.000 allerede i 2020. Alene sidste år var 84.000 danske ankomster til UAE, en stigning på 15 procent. I alt havde UAE sidste år 24 millioner registrerede turister, hvoraf  fire millioner var borgere fra de øvrige emirater.

Klik for stort foto. Atlantic Link kunne på UAE-workshop i København i september præsentere Dubai Tourism som ny kunde. Fra venstre Monika Grinschgl fra Atlantic Link, landechef hos Emirates, Morten Balk, Jameela Ahli, vicechef for Norden hos turistmyndighederne i Dubai, og direktør Karin Gert Nielsen fra Atlantic Link. Foto: Henrik Baumgarten.

Atlantic Link, der har 15 medarbejdere på hovedkontoret i København, tilbyder som eneste repræsentationsbureau i Norden både salgsafdeling, marketing og PR under samme tag, siger Atlantic Links grundlægger, ejer og administrerende direktør, Karin Gert Nielsen, til STANDBY.dk

Kontrakten med Dubai Tourism er en af de største nogensinde hos Atlantic Link, der skal repræsentere destinationen i Skandinavien og Finland – som bureauets hidtil eneste kunde i Mellemøsten.

”At blive officiel repræsentanter for Dubai Tourism inden for salg, marketing og PR i Skandinavien og Finland er en af de største bedrifter i Atlantic Links historie. Vi er naturligvis stolte over at have fået Dubai Tourism som ny kunde – vi skal blandt andet udbrede kendskabet til Dubai som en rejsedestination der altså ikke kun er i high end-sektoren, men som tilbyder noget for alle,” siger Karin Gert Nielsen og tilføjer:

”Vi vil gøre dette på mange måder, vi har en strategisk plan klar som vi nu begynder at inkorporere med blandt andet kampagner overfor udvalgte rejsebureauer og i medierne. Vi vil naturligvis arbejde tæt sammen med Dubais nationale flyselskab Emirates, men også med andre flyselskaber, der har sæder til Dubai.”

Karin Gert Nielsen tilføjer, at der er en klar tendens til at udenlandske destinationer, hotelkæder og andre indgår aftaler med eksempelvis repræsentationsfirmaer fremfor at have egne medarbejdere i for eksempel Norden.

Lange kundeliste
De seneste måneder har Atlantic Link tilføjet Norwegian Cruise Line og Walt Disney World Resort Orlando til sine kundeportefølje.

Kundelisten har Atlantic Link tæller allerede over 20 internationale turismeaktører. Blandt disse er Air Arabia, Bloomington CVB (i Minneapolis, USA), Caribbean Tourism Org., Deutsche Hospitality (tidligere Steigenberger Hotel Group), Discover America Denmark, Disneyland Paris, Dolomites Val Gardena i Italien, Kimpton Hotels, Massachusetts Office of Travel & Tourism, Philadelphia CVB, Rocky Mountaineer (tog i det vestlige Canada), San Francisco Travel, Solvang og Sonoma County Tourism, Travel Oregon, U.S. Virgin Islands (De Amerikanske Jomfruøer), kroatiske Valamar Hotels & Resorts og Visit California.

Relaterede artikler:

Emirater havde rejsebranchen til roadshow

Emirates håber at øge i København

Dansk GSA-bureau får nye kunder