British Airways sparer milliard med elektroniske billetter

Som del af en global satsning på elektroniske services vil British Airways i Danmark, Sverige og Norge fra årsskiftet udelukkende udstede elektroniske billetter på de ruter, hvor det er muligt. Det gælder i øjeblikket for

70% af selskabets afgange. Et tal der ventes at stige til 100%.



”Elektroniske billetter gør rejsen hurtigere, nemmere og mere fleksibel. E-billetter er fremtidens standard, og de tekniske muligheder udvides hele tiden,” siger Sam Heine, skandinavisk chef for British Airways.



E-billetter betyder afskaffelse af den traditionelle papirflybillet. På e-billetter er alle informationer om rejsen elektronisk registreret – afrejsedato, tidspunkt, klasse, destination, specielle ønsker til rejsen osv. Da der ikke skal udskrives papirbilletter er det hurtigere og lettere for den enkelte passager at bestille og ændre reserverede rejser.



E-billetter et også billigere at administrere. British Airways forventer at spare op mod 1 milliard kroner om året i forbindelse med de elektroniske løsninger.



I enkelte udenlandske lufthavne er det af tekniske grunde endnu ikke muligt at benytte e-billet. Ved rejser til disse destinationer bliver der udstedt en traditionel papirbillet.

Skrevet af