En veritabel luftbro til London

Gennem de seneste måneder er antallet af flyvninger mellem Danmark og London og fra sommerfartplanens ikrafttræden i starten af april, vil kapaciteten fra København være forøget med 20.000 sæder om måneden, skriver epn.dk.

  

Det er efterdønningerne fra Sterlings konkurs, der på denne måde øger kapaciteten, som ikke mindst kommer de forretningsrejsende til gode. Ikke alene får de et langt bredere udvalg af ruter, de får også muligheden for at komme langt billigere til London, som er det vigtigste udenlandske rejsemål for danske erhvervsfolk.

  

Det er flyselskaberne Norwegian, Transavia og Cimber Sterling, der vil gå ind på ruten København-London, hvor både Norwegian og Cimber Sterling flyver tidligt ud og hjem om aftenen – et plus for endags rejsende, mens det konkurrerende lavprisselskab EasyJet først flyver midt på dagen.

  

SAS er langt den største operatør på ruten med syv daglige returflyvninger, hvoraf de to går til London City Airport og resten til Heathrow, mens lavprisselskaberne flyver til Gatwick.

  

Ifølge Ole Kirchert Christensen, direktør i rejsemæglervirksomheden Travelbroker, giver den øgede trafik udsigt til lavere priser – også hos de traditionelle ruteselskaber på ruten, SAS og British Airways.

 
Fra Billund flyver Cimber Sterling til Gatwick, Ryanair flyver til Stansted og Sun-Air og Scandinavia, der er franchisetager hos British Airways, har netop åbnet en rute med afgange morgen og aften til London City.

Norwegian flyver fra Aalborg Lufthavn til Gatwick. Fra Århus flyver Ryanair to gange dagligt til Stansted.

 

 

Skrevet af Flemming Juul