Erhvervsrejsebureau etablerer hoteldivision

Det globale erhvervsrejsebureau BCD Travel, der har afdelinger i København og Aarhus, lancerer nu en international hotelafdeling.

Virksomhederne næststørste udgiftspost i rejsebudgettet er hotelovernatninger, men det har ikke altid været muligt at skabe samme overblik over hotelomkostningerne som det har været med udgifterne til flyrejser.

BCD Travel, der hjælper travel managers og rejseindkøbere med at optimere rejsebudgettet, har derfor lanceret en hoteldivision, der har fået navnet Stay by BCD Travel. Herigennem vil det være muligt at hjælpe rejseaktive virksomheder med udgiftsstyring, indholdssammenlægning, indkøb og booking, administration af virtuel betaling og digital fakturering, prissikring, administration af tilgængelige hotelpriser, analyser, oplysnings- og efterlevelseskampagner, merchandising samt brug af hyppigt opdaterede mål for markedsprisniveauer.

Den globale hotelafdeling ledes af April Bridgeman, der også er direktør for Advito, der er rejsebureaukædens rådgivningsvirksomhed.

”Vores nye hoteldivision vil forandre markedet og skabe nye fordele for skandinaviske virksomheder. Det er tid til at se ud over forhandlede hotelpriser og fokusere på andre strategier til udgiftsstyring, og det er nødvendigt at fremme efterlevelsen af hotelprogrammer, opbygge forbrugertillid og påvirke købsbeslutninger,” siger Thomas Ådén, der er direktør for BCD Travel i Norden.

Skal skabe øget værdi
Tidligere har mange virksomheder forhandlet årsaftaler med hotellerne, hvilket er blevet overhalet af de senere års udvikling i markedet, hvor mange hotelbookingportaler har sat sig på distributionen og i perioder kan levere lavere værelsespriser, end hvad virksomhederne har forhandlet sig frem til.

Derfor er der en tendens til, at virksomhederne i stedet er begyndt at definere prisniveauer for hotelomkostningerne frem for at låse sig på faste aftaler.

“Gode hotelprogrammer er intet værd, hvis medarbejderne ikke tager dem til sig,” siger April Bridgeman. “Når man fokuserer på at få medarbejderne til at efterleve hotelprogrammet og investerer i strategier til udgiftsstyring, der går ud over sourcing, opnår man markant bedre resultater end med traditionelle tilgange. Det er nødvendigt nu at benytte fremgangsmåder, der er mere værdiforøgende.”

BCD Travel vil i samarbejde med kunderne via den nye hoteldivision fokusere på digital markedføring og merchandising til at udvide kendskabet til virksomhedernes hotelprogrammer blandt de rejsende samt hjælpe med til øget efterlevelse af rejsepolitikken på området.

 

Relaterede artikler:

BCD Travel øger fokus på stemmeaktivering

BCD Travel i samarbejde med AirHelp

BCD Travel vil tilbyde bedre hoteludvalg