Ved hjælp af stemmestyret teknologi kan for eksempel børn i hjemmet spørge, hvornår fars eller mors fly lander. Foto: STANDBY.dk

BCD Travel øger fokus på stemmeaktivering

Det globale erhvervsrejsebureau udvider sin rejsestyringsplatform, TripSource, med stemmeaktiverede enheder – et område i kraftig stigning.

Menneskelig interaktion med teknologi til talegenkendelse og stemmeaktivering fortsætter med at vokse. Om få år, siger ny rapport ifølge BCD Travel, vil over 200 milliarder søgninger om måneden være talebaseret. 60 procent af amerikanske forretningsrejsende bruger allerede stemmeaktivering til at få adgang til personlige oplysninger.

Denne del af fremtiden har fået BCD Travel til at udvide sin rejsemanagement-platform, TripSource, med såkaldte ”cloud-baserede” tale-tjenester. De giver erhvervsrejsebureauets kunder denne mulighed på alle stemmeaktiverede Alexa-enhed som Amazon Echo, Echo Plus eller Echo Dot samt smartphones med Alexa-appen.

TripSource og Alexa-aktiverede enheder kan bruge den nye Alexa-feature til at få specifikke detaljer om forretningsrejser, herunder ankomst- og afrejsedatoer og tider, hotelbekræftelser og afhentningsstedet for udlejningsbilen.

Yannis Karmis, øverste direktør for produktudvikling hos BCD Travel, siger i en pressemeddelelse: “Virtuel stemmeteknologi giver mulighed for at integrere sprogteknologi i vores TripSource-platform og udvide selvbetjeningsfunktioner.”

”Spørg, hvornår mors fly ankommer”
BCD’s TripSource Alexa-feature udvider blandt andet intelligent kommunikation ud over e-mail ved også at introducere “kælenavne” til den virtuelle personlige assistent, dermed kan familiemedlemmer også blive opdateret med informationer om en ægtefælle eller forældres forretningsrejse.

For eksempel kan børn, der har adgang til systemet, kunne sige: “Alexa, spørg TripSource, hvornår mors fly ankommer,” og systemet vil genkende morens identitet samt rejseoplysninger og give de ønskede informationer.

Efterhånden som tjenesten udvikler sig, vil BCD udvide talemulighederne til planlægning og booking – ikke kun med Alexa, men også ved brug af andre virtuelle assistenter som Google Assistant og Apples Siri.

Hollandske BCD Travel er i over 100 lande med cirka 13.500 medarbejdere. Koncernen havde sidste år en omsætning på 24,6 milliarder dollars. Selve BCD Group kontrollerer ud over BCD Travel varemærker som CheapTickets, BudgetAir og Park ‘N Fly.

 Relaterede artikler:

Rejsebranchen på vej mod smartere kontrakter

Erfaren profil får nyt job hos erhvervsrejsebureau

Erhvervslivet kan have millioner til gode