Salget af krydstogter går så godt i Danmark, at Royal Caribbean nu for første gang ansætter en selvstændig salgsperson i Danmark. Hidtil er salget blevet klaret fra Norge.
”På de første fem måneder har Royal Caribbean solgt lige så meget i Danmark som hele sidste år plus 30 procent. Så nu er markedet så stort i Danmark, at det er naturligt at ansætte en salgsrepræsentant, som alene skal dække Danmark,” siger Tor Johan Pedersen, salgsmanager, Royal Caribbean til Stand By på Pow Wow i Orlando, USA.
“Sidste år var krydstogtsmarkedet i Danmark omkring 7.000-8.000 passagerer. I 2006 forventer jeg omkring 12.000, og RCCL er markedsledere og de største. Grunden til fremgangen er, at RCCL har fået nye skibe og nye ruter, bl.a. i Middelhavet, som passer danskerne. Kloge mennesker siger, at krydstogter er den ferieform, som vil stige mest de kommende år. Det tror jeg vil passe. Den nye salgsperson i Danmark skal ansættes i løbet af efteråret,” siger Tor Johan Pedersen.
Han skønner, at en gennemsnitspris for et krydstogt med RCCL ligger på omkring 1.000 kr. pr dag. I lavsæsonen kan det ligge ned til omkring halvdelen.