Vil have flere tyske turister til Danmark

Danmarks Turistråd satser gennem øget markedsføring på at få flere tyskere til Danmark. Turistsamarbejdet Østdansk Turisme og rederiet Scandlines har indgået en aftale med Danmarks Turistråd om et større tryk på markedet.



”Vi vil udvikle vores synlighed, distribution og afsætning på det tyske marked,” siger direktør Glen Polano fra Østdansk Turisme. Markedschef Bruno Bedholm, Danmarks Turistråd, Hamburg, tilføjer:




”For Danmarks Turistråd og staten er det vigtigt med et tæt samarbejde med turisterhvervet. Konkurrencen om tyskernes opmærksomhed er meget stor og det kræver konstant flere ressourcer og opfindsomhed at holde trit med konkurrenterne.”



Aftalen er et led i en plan fra Turist Partner Sjælland og Turisme Region Syd, de to parter i Østdansk Turisme. 22 millioner kroner skal i 2004 bruges på at markedsføre turismen i Vest- og Sydsjælland, Møn og Lolland-Falster. De to organisationer bidrager hver med en halv million kroner. De resterende midler findes hos partnere i regionen.




Markedsføringen vil primært finde sted på det tyske og svenske marked, i Danmark, samt Norge og Polen. Turismen tegner sig årlig for en omsætning på godt tre milliarder kroner i regionen.

Skrevet af