Kommerciel direktør Karen Riis van Rijn fra Sixt. (Foto: Sixt | PR)

Fra Bellagroup til kommerciel direktør hos Sixt

Biludlejningsvirksomheden Sixt i Danmark har ansat en ny kommerciel direktør, der tager over efter Frank Nordbjerg som har forladt selskabet.

Der har været skiftedag i toppen af den tyske biludlejningsvirksomhed Sixts danske afdeling, da Frank Nordbjerg er stoppet i selskabet for i stedet at ernære sig som selvstændig luftfartskonsulent.

Nu har Sixt udpeget en ny kommerciel direktør, og valget er faldet på Karen Riis van Rijn, der senest har arbejdet som salgsdirektør i BC Hospitality Group, der også er kendt som Bellagroup, hvor hun har været ansat siden 2014.

I løbet af sin karriere har Karen Riis van Rijn beskæftiget sig med salg samt marketing- og kommunikationsarbejde for såvel internationale som danske brands. Hun har blandt andet arbejdet for The Ritz, Hilton samt Starwood Hotels and Resorts i stillinger herhjemme og i udlandet.

Vil højne kundernes loyalitet
Sixt oplyser, at en af den nye kommercielle direktørs opgaver bliver, at hun skal ruste biludlejningsvirksomheden til en fremtid, hvor man forventer, at kunderne vil stille endnu større krav, end tilfældet er i dag.

”Det bliver vildt spændende at fortsætte arbejdet med at transformere Sixt Danmark fra en traditionel biludlejningsvirksomhed til en moderne mobilitetspartner. Det primære fokus er at sikre de gode kundeoplevelser og forstærke kundeloyaliteten til Sixt Danmark,” udtaler Karen Riis van Rijn.

Derudover får den nye direktør til opgave at fokusere på produktudvikling samt medvirke til, at Sixt Danmark fremover kommer til at markere sig mere på den grønne dagsorden i takt med, at el-biler i højere grad vil erstatte de benzindrevne.

Skelsættende for udlejningsbranchen
Karen Riis van Rijn mener, at hendes baggrund fra Bellagroup vil komme hende til gode i den nye stilling, da den nyudnævnte direktør oplever, at der er en del lighedspunkter mellem de to brancher.

”Med en baggrund i oplevelsesbranchen – mere specifikt i hotel, møder og kongresser – ser jeg mange synergier mellem hotelbranchen og Sixt Danmark. Vi har samme stærke fokus på den skræddersyede kunderejse, bookingprocessen samt udvikling af nye produkter, der afspejler kundens og markedets behov.”

Hun nærer desuden et ønske om at ændre i den måde, som kunderne opfatter Sixt og den service, som virksomheden tilbyder, på.

”Det skal være nemt at være kunde hos Sixt Danmark. Vi skal væk fra ”one size fits all” og over til den differentierede kunderejse, hvor kunden oplever, at vi håndterer hele processen fra afhentning til aflevering af bilen på en transparent og tillidsvækkende måde. En transformation som jeg vurderer, vil være skelsættende for udlejningsbranchen i’ Danmark,” lyder det fra Karen Riis van Rijn.

Relaterede artikler:

Brancheprofil bliver selvstændig luftfartskonsulent

Biludlejningsgigant ramt af cyberangreb

Biludlejningsselskab skifter atter direktør i Danmark

Kendt Norwegian-profil lander hos Sixt Biludlejning