Nini Andersen blev ved årsskiftet director of brand and marketing hos Villa Copenhagen, Københavns nye luksushotel, der i 2020 åbner i Københavns gamle Centralpostbygning. Foto: Nordic Hotels & Resorts.

Fra børnetøj til luksushotel

Villa Copenhagen, Københavns kommende nye luksushotel, har ansat Nini Andersen som director of brand and marketing. Hotellet henter også to salgschefer fra konkurrenten Scandic Hotels.

33-årige Nini Andersen skiftede ved årsskiftet sin stilling som marketingchef i børnetøjsvirksomheden Molo ud med sit nye job som director of brand and marketing hos Villa Copenhagen. Københavns nye luksushotel, der hører under norske Nordic Hotels & Resorts, åbner i 2020 i Københavns gamle Centralpostbygning.

Nini Andersen har de seneste seks år arbejdet for Molo, hvor hun har stået i spidsen for virksomhedens nationale og globale brand- og marketingstrategier.

”Det er en ambition for os at finde stærke kompetencer uden for hotelbranchen. Vi vil gerne være med til at gøre tingene på en ny måde, og give vores gæster en anderledes hoteloplevelse, og derfor ser jeg det også som en stor fordel, at vi har nogle gode kræfter, der måske kan trække lidt i en anden retning og give et nyt perspektiv på tingene,” siger Peter Høgh Pedersen, administrerende direktør for Villa Copenhagen.

Nordic Choice Hotels bruger i denne tid cirka 1,5 milliarder kroner på at ombygge det over 100 år gamle tidligere centralposthus ved Hovedbanegården i København til hvad der skal blive et af byens bedste hoteller. Det åbner efter planen i foråret 2020 med 390 værelser og suiter, mødefaciliteter for op til 1.200 – samt 150 nye arbejdspladser.

Snupper to fra Scandic
Sammen med Nini Andersen starter også Cecilie Philipson hos Villa Copenhagen som sales manager – hun har en fortid som sales manager fra hotelkonkurrenten Scandic. Senere på foråret slutter også sales manager Mathias Duedæk sig til det nye hold på Villa Copenhagen; han kommer lige som Cecilie Philipson fra Scandic.

Selve Nordic Choice Hotels opererer med tre kæder – eller varemærker; Clarion, som det tidligere Hilton Copenhagen Airport nu drives under, Quality Hotel, samt Comfort Hotel, der bliver varemærket for kædens kommende store hotel i Københavns Lufthavn.

Men Villa Copenhagen bliver – ligesom søsterhotellet i København, Skt. Petri – et af over 20 selvstændige hoteller samlet under Nordic Hotels & Resorts.

Relaterede artikler:

Københavns nye Hilton-hotel forsinket

Luksushotel til milliardbeløb skal hedde Villa Copenhagen

Konkurrent snupper kendt salgschef fra Scandic