Odense set fra luften. (Foto: 24Copenhagen | VisitFyn | PR)

Fyn drømmer om flere møder og konferencer

Eventbureauer og mødeplanlæggere skal fremover vælge Fyn som kulisse til deres arrangementer. Det er i hvert fald målet for det lokale destinationsselskab, der gerne vil tiltrække erhvervsturisme.

Hvis det står til Destination Fyn, skal den danske ø i fremtiden være omdrejningspunkt for langt mere mødeturisme, end tilfældet er i dag. Derfor har destinationsselskabet iværksat en række initiativer, der skal skubbe på den udvikling.

Et af dem er en kampagne, der er blevet lanceret i samarbejde med VisitDenmark Business Events. Den har til formål at vise Fyn frem samt inspirere mødearrangører fra hele verden til at tænke naturen ind i deres aktiviteter.

Det har resulteret i en engelsksproget video, hvor naturvejleder Rikke Kaas Molin er ude at sanke sammen med en række mødedeltager, hvorefter flokken spiser på Sortebro Kro i Odense. Den idé blev valgt, da nogle af øens styrkepositioner – ifølge Destination Fyn – er bæredygtighed og naturen.

Skal være kendt som møde-ø
Destination Fyn fortæller, at det er stigende efterspørgsel fra eventbureauerne, som lægger til grund for, at man nu i højere grad fokuserer på at markedsføre den danske ø som en destination for mødeturisme fra ind- og udland.

Håbet er, at det vil føre til, at Fyn kan brandes som en decideret møde-ø. Et af de næste skridt i den retning bliver en række ture, der skal foretages i løbet af foråret, hvor destinationen skal vises frem for både eventbureauer i Danmark, det nordlige Tyskland samt Norge.

På turene vil Destination Fyn benytte flere eksempler til at vise bureauerne alle de muligheder for ”utraditionelle og kreative” møder samt konferencer, der er på øen, oplyses det.

Var del af stor MICE-konference
Ifølge destinationsselskabet vil det eksempelvis komme til udtryk ved, at man vil fortælle om et middagsselskab for 1.600 mennesker i Odense, hvordan der kan laves plads til flere hundrede overnattende gæster på et sydfynsk gods samt hvilken rolle, som Det Fynske Øhav kan spille under en konference.

”Vi håber, at det vil vække nysgerrighed og inspirere både venues og mødebookere til at tænke deres møder og faciliteter anderledes,” lyder meldingen fra Destination Fyn om det nye initiativ.

I år deltog selskabet desuden i den store MICE-konference (MICE er en forkortelse for Meetings, Incentives, Conferences & Exhibitions, red.) IBTM World, der fandt sted i Barcelona, og den blev brugt som en anledning til at afvikle møder med potentielle kunder samt eksisterende og nye samarbejdspartnere.


Relaterede artikler:

Ser mørke skyer i incomingbranchens horisont

Incomingbranchen har atter travlt

Mødeplanlæggere udpeger Danmarks bedste venues