Hæder til dansk stewardesse

Connie Svendsen.

Connie Svendsen.

ROS: Stewardesse fra Thomas Cook Airlines i København hyldes af sit firma for sin evne og vilje til at gøre ”det lille ekstra” på f.eks. flyveture. Hun underviser også i sit servicekoncept.

Sidste uge uddelte Harriet Green, øverste chef for de 29.000 ansatte i Thomas Cook-gruppen, for første gang den nyindstiftede “CEO Customer Service Award”. Det skete ved middag på Royal Horseguards Hotel i London.

Bl.a. var en lang række medarbejdere fra Thomas Cook Airlines Scandinavia nomineret til prisen, og stewardesse Connie Svendsen fra basen i København, vandt kategorien “Individual Winners”.

Ud over jobbet som stewardesse, holder hun foredrag i virksomheder over servicetemaet “Det lille ekstra” – det, som gør flyrejsen til noget særligt (Connie Svendsen har hjemmeside om dette: detlillekstra.dk)

I Harriet Greens begrundelse for valget af Connie Svendsen hed det bl.a.: ”Connie tænker på vores kunder og har gjort det i sine 25 år i flyselskabet. Hendes kærlighed til sit arbejde hos Thomas Cook Airlines Scandinavia ses hver gang hun er på arbejde med hendes positive attitude og “Det Lille Ekstra” hun bidrager med. Connie holder også foredrag om dette for bl.a. andre flyselskaber. Hun er en god ambassadør for Thomas Cook Airlines og en inspiration for mange kolleger. Hun er så kendt for sin måde at være på, at hyppige passagerer hos Thomas Cook Airlines nogle gange ved check-in spørger, om Connie er del af deres kabinebesætning.”