Hilton har planer om mindst 350 LivSmart Studios by Hilton til langtidsophold på mindst 20 dage. PR-illustration fra Hilton.

Hotelgigant får nyt varemærke til langtidsgæster

Hilton-koncernen kommer nu med sit 22. varemærke: LivSmart Studios by Hilton – de kommende lejlighedshoteller under dette brand er beregnet til gæster med behov for mindst 20 dages ophold.

I kampen om at tiltrække gæster med behov for længere hotelophold, har Hilton-koncernen nu præsenteret sit nye udspil: LivSmart Studios by Hilton.

Hilton skriver i en pressemeddelelse, at man i første omgang går efter at få op til 350 af de kommende lejlighedshoteller, primært på det amerikanske hjemmemarked.

Hotellejlighederne med LivSmart Studios by Hilton bliver koncernens 22. varemærke, hvor LivSmart Studios skal henvende sig til den nedre del af mellemklassemarkedet for udvidede ophold, oplyses det.

Det første LivSmart Studios-lejlighedshotel forventes taget i brug sidst på sommeren i bye Kokomo i delstaten Indiana.

LivSmart Studios-hotellejlighederne får udover naturligvis sove- og badeværelse også et køkken med komfur, opvaskemaskine, køleskab, mikrobølgeovn og så videre. Blandt fællesfaciliteterne på LivSmart Studios vil være adgang til vaskemaskiner og fitnesscenter.

7.400 Hilton-hoteller verden over
Totalt har Hilton-koncernen foreløbig tæt på 7.400 hoteller og resorts fordelt på 22 varemærker med over 1,1 millioner værelser og suiter i 124 lande og territorier.

De største Hilton-varemærker er Hampton by Hilton, fulgt af Hilton Garden Inn, DoubleTree by Hilton, Home2 Suites by Hilton og Hilton Hotels & Resorts.

Hiltons bonusprogram, Hilton Honors, tæller foreløbig over 165 millioner medlemmer, oplyses det.

Sidste år fik Hilton også et nyt varemærke, Spark by Hilton. Der planlægges i første omgang over 100 Spark-hoteller, der betegnes som koncernens indtog på lavprisområdet.

Kun ét Hilton i det danske rigsfællesskab
Det kan hævdes, at Hilton ikke er interesseret i Danmark. Det eneste Hilton i rigsfællesskabet, er Hilton Garden Inn Faroe Islands med 130 værelser og suiter ved Torshavn.

Hotelselskabet bag hotellet, der åbnede i 2020 ved den færøske hovedstad, ejes 100 procent af Færøernes flyselskab, Atlantic Airways.

 

Relaterede artikler:

Hilton-varemærke runder 1.000 hoteller

Færøernes flyselskab køber og moderniserer lufthavnshotel

Hilton lancerer første økonomi-varemærke