Elefant i Sydafrika.

Inviterer 90 rejsebureauagenter til Sydafrika

South African Tourism satser aktivt på det nordiske marked og vil snart indbyde til en række studieture.

”For at vise, hvad Sydafrika tilbyder, arrangerer vi en omfattende studietur med fire rejseruter. Deltagerne møder lokale turismeaktører tilpasset de nordiske landes ønsker. South African Tourism samarbejder med South African Airways og Destination Management Companies (DMC’er). Invitationerne er under forberedelse,” siger Abby Swartz, marketing og promotion manager for Norden hos South African Tourism og tilføjer:

”Sydafrika har meget at tilbyde nutidens rejsende, og South African Tourism er ivrig efter at dele så mange værktøjer som muligt for at hjælpe rejsebureauer med at sælge Sydafrika effektivt.”

South African Tourism repræsenteres i Norden af GSA-bureauet United Spirit Nordic, der har hovedkontor i København.

Stor interesse
Abby Swartz deltog på roadshows for den nordiske rejsebranche i oktober sidste år og mødte her stor interesse fra medier og rejsebranchen. Fælles var behovet for at lære mere om Sydafrika.

Det behov har hun taget alvorligt, for turismen fra Norden er vigtig for Sydafrika – Norge, Sverige, Danmark og Finland får nemlig stadig større betydning for Sydafrika. Over 60.000 skandinaver besøgte ifølge United Spirit Nordic mellem januar og juli sidste år landet. De nordiske ankomsttal er med til at bidrage til, at South African Tourism vil nå sit strategiske mål ‘5 in 5’ – at tiltrække fem millioner turister i løbet af de næste fem år.

Mellem januar og august sidste år var der 18.450 danske ankomster til Sydafrika, en stigning på 6,6 procent i forhold til samme periode i 2016. Tallene fra Norge var 12.123, cirka det tilsvarende som i samme periode i 2016, mens der fra Sverige var 27.094 ankomster, en stigning på 15,1 procent.

På sine workshops i oktober sidste år introducerede South African Tourism 20 sydafrikanske aktører på et roadshow i Norden. Det startede i København og fortsatte til Oslo, Stockholm og Helsinki. I København kom der over 40 repræsentanter fra rejsebureauer, 20 i Oslo og Helsinki og 32 i Stockholm.

Skaber rammerne for markedsføring
”South African Tourism har brugt megen tid på at gennemgå vores strategi det sidste år. Vi har gennemført grundige analyser og studier for at skabe rammerne for markedsføring og investering. Vi har satset på en bestemmelse om at tildele ekstra budget for at øge indsatsen mod forbrugere og turisme, så vi kan præsentere og sælge Sydafrika som en destination i verdensklasse,” siger direktør for South African Tourism, Sthembiso Dlamini.

South African Tourisms strategi for Norden er primært baseret på klare, resultatorienterede partnerskaber med sydafrikanske turismeaktører og nordiske operatører, oplyses det.

United Spirit Nordic er et nordisk GSA bureau, hvis kunder også tæller Star Clippers, DMC Destination Asia, DMC Bhutan Journeys og Eden Roc Cap Cana.

Relaterede artikler:

Stigende interesse for Sydafrika

Nyt forsøg på at redde stort flyselskab

Fod på egen speeder i Sydafrika