TravelOperations fokuserer på rejsebranchen og har siden starten for 2 ½ år siden udviklet ny mid- og backoffice-løsning til mindre og mellemstore bureauer.
Gode og tidssvarende digitale løsninger er afgørende for at drive en effektiv rejsebureauforretning, men alt for mange mindre og mellemstore, danske bureauer arbejder i dag med forældede mid- og backoffice-systemer.
Dermed bruger bureauerne ikke alene for mange ressourcer på drift og vedligehold – de går også glip af de nye forretningsmuligheder, som en moderne IT-platform kan give.
Det mener direktør Michael Holst Andersen fra den danske virksomhed TravelOperations, der har specialiseret sig i at levere IT-løsninger til rejsebranchen.
Virksomheden har blot 2 ½ år på bagen, da stifterne købte aktiviteterne ud af Datacon A/S i form af software og nøglemedarbejdere med stor viden om rejsebranchen. Siden har TravelOperations ansat over 20 nye medarbejdere, som omfatter både softwareeksperter og forretningskonsulenter.
Det bedste fra to verdener
TravelOperations tilbyder back- og midoffice-løsninger, som kombinerer standardløsninger fra Microsoft med de særlige funktioner, som rejsebureauer har brug for i form af integrationer med GDS-systemer, NDC-indhold, booking- og betalingssystemer mv.
”Vi fokuserer udelukkende på at levere løsninger til rejsebranchen, og vi adskiller os fra andre leverandører ved at kombinere standardløsninger fra Microsoft med de særlige funktioner, som rejsebureauer har brug for. På den måde får man det bedste fra to verdener,” siger Michael Holst Andersen til STANDBY.dk.
TravelOperations har de sidste par år brugt mange kræfter på at udvikle en samlet mid -og backoffice-løsning til mindre og mellemstore rejsebureauer baseret på den nyeste Microsoft-teknologi i form af Dynamics 365 Business Central. Det system afløser ældre versioner som eksempelvis den meget udbredte Navision-platform.
Over 10 danske bureauer som kunder
Cirka 85 procent af TravelOperations omsætning hentes i dag uden for Danmark, og virksomheden har omkring 20.000 brugere på verdensplan, heriblandt i Australien, USA og Canada.
Herhjemme tæller kundeporteføljen foreløbigt flere end 10 rejsebureauer – heriblandt Kilroy, Risskov Travel Partner, FCM Travel Solutions, Greenland Travel og Club La Santa.
Med den nye løsning til mindre og mellemstore rejsebureauer håber Michael Holst Andersen og hans team på at kunne tiltrække flere kunder i de kommende år.
”Mange rejsebureauer i Danmark anvender gamle versioner af Navision og Microsoft Dynamics AX. De ville kunne få udbytte af vores løsninger, som kan give besparelser på drift og vedligehold og skabe nye forretningsmuligheder for dem,” siger Michael Holst Andersen.
Relaterede artikler:
Amadeus styrker sin NDC-platform