Mille Schlippe Olsson er ny salgschef for Sinatur Hotel & Konference, der ejes af Danmarks Lærerforening. Foto: Sinatur.

Kæde af konferencehoteller skifter salgschef

De seks Sinatur hotel- og konferencecentre under Danmarks Lærerforening henter ny salgschef fra egne rækker. Sinaturs hidtidige salgschef har fået større job i møde- og eventbranchen.

Når 40-årige Mille Schlippe Olsson efter påske vender tilbage efter barsel til Sinatur Hotel & Konference, hvor hun i tre år har været en del af Sinaturs salgsteam, bliver det i en ny stilling som salgschef.

Hun har indtil nu haft titel af key account manager (Øst, Sjælland), men afløser i sit nye job som salgschef Charlotte Rasmussen, der tidligere i år forlod stillingen for at blive salg- og marketingchef på Hotel Koldingfjord.

Mille Schlippe Olsson overtager dermed ansvaret for Sinaturs salgsteam af tre key account managers fordelt på Sjælland, Fyn og Jylland. Der er også i de tre landsdele, at Sinatur har sine seks hoteller og konferencecentre med samlet lige over 400 værelser.

Mille Schlippe Olsson har ifølge en pressemeddelelse fra Sinatur bred erfaring inden for salg og ledelse, og har tidligere arbejdet som salgschef i blandt andet IT-branchen. Hendes nye opgave i Sinatur bliver at udvikle og eksekvere en strategi der kan medvirke til at vækste Sinatur yderligere og sætte fokus på hotelgruppens bæredygtige forretningsprofil.

”Jeg glæder mig til at tage Sinatur mod nye højder sammen med mine kolleger. Vi går en spændende fremtid i møde med nye tiltag på vores seks hoteller,” siger Mille Schlippe Olsson.

Seks Sinatur-hoteller
Sinatur Hotel & Konference-kæden består, nævnt alfabetisk, af Frederiksdal med 60 værelser ved Lyngby nord for København, Gl. Avernæs ved sydfynske Ebberup med 73 værelser, Haraldskær (det nyeste Sinatur-hotel) ved Vejle med 51 værelser, Sixtus ved Middelfart med 27 værelser, Skarrildhus ved Herning med 81 værelser og kædens flagskib, Storebælt med 115 værelser ved Nyborg.

Ved Danish Travel Awards sidste år var Sinatur Hotel & Konference en af de fem kandidater til titlen Bedste Hotelkæde i Danmark; prisen blev dog vundet af Arp-Hansen Hotel Group foran Radisson Hotel Group, Small Danish Hotels og Scandic Hotels.

18 millioner i overskud
I seneste regnskabsår fik Sinatur-hotellerne, der er en selvstændig virksomhed under Danmarks Lærerforening, et overskud på 18 millioner kroner, skrev hjemmesiden Folkeskolen.dk i november sidste år.

Sinatur Hoteller har haft overskud siden 2015. Halvdelen af overskuddet bliver på hotellerne til vedligeholdelse og udvikling, mens den anden halvdel går til Danmarks Lærerforening og Særlig Fond (lærerforeningens strejkekasse, red), skrev hjemmesiden.

Relaterede artikler:

De vandt årets danske Møde & Event Awards

Dansk hotelkæde henter ny direktør hos konkurrent

De vandt Danish Travel Awards 2018