Kendte navne ser i krystalkuglen

”I 2012 skal vi have markant fokus på vores omkostninger og hele tiden se på, hvor vi kan reducere udgifterne og arbejde smartere. Vi kommer naturligvis til at gå efter de muligheder, der opstår selv i et presset marked.

Jeg vil ikke lægge fingere imellem. 2012 bliver et hårdt og udfordrende år. Brændstofpriserne er rekordhøje, sædekapaciteten vokser voldsomt med massiv priskrig til følge – og verdensøkonomierne er meget usikker,” hedder det i SAS præsident Rickard Gustafsons (foto) spådom efter at have set i krystalkuglen i Stand Bys nytårsnummer, som nu er udkommet.

 

Formanden for RID, Bravo Tours’ adm. direktør, Peder Hornshøj, er i sin spådom forsigtig optimist for charterbranchen.
 
Formand for Horesta, Jens Zimmer Christensen, er ”optimist og dumdristig for hoteludsigter”, og Ole Egholm fra Dansk Brancheanalyse tror på en beskeden vækst. Det gør direktør Lars Thykier fra DRF til gengæld ikke.

 

Endelig ridser indehaver af Bella Vista Travel, Jesper Boas Smith, nogle interessante tanker op om ”ugens tilbud” på krydstogtmarkedet under temaet: ”Skræmmende marketingbudget går til Google”.

 

Følg krystalkuglen 2012 i januar-udgaven af Stand By.

Skrevet af Ejvind Olesen