Håkan Kiendl, chef for betalingsanlægget. Foto: Fokus Øresund.

Klar til nummerpladeaflæsning på Øresundsbron

Testfasen for nummerpladelæsningen er gået godt, så 1. marts åbner Øresundsbron for, at alle kan bruge nummerpladen som betalingsmiddel.

Ifølge Fokus Øresund, der har interviewet Håkan Kiendl, som er chef for betalingsanlægget, går det rigtig fint med projektet om nummerpladeaflæsning, der blandt andet skal afløse de ellers populære BroBizz.

”Vi er godt med, og faktisk lidt foran tidsplanen. Vi lader alle de kunder, som vil, bruge det nye system allerede den 1. marts”, siger han.

”Vi startede med at lancere nummerpladeaflæsning for ansatte og en mindre kundegruppe den 4. december, og det er gået godt. I betalingsanlægget har der været en bane åben i hver retning med nummerpladeaflæsning. Indtil nu har vi haft 9.000 ture med nummerpladeaflæsning i hver retning”.

Erstatter Brokortet
”Nu installeres den nye teknik i samtlige baner, og de sættes i kommerciel drift den 1. marts. Der erstatter vi Brokortet – altså ikke bizzen, men det plastikkort, som tidligere fulgte med bizzen – Derudover kan kunder på motorcykel også anvende nummerpladeaflæsning fra samme dato”.

For at registrere sin nummerplade som betalingsmiddel, skal man logge ind på ’Min Konto’ på hjemmesiden oresundsbron.com. Der klikker man på ’Tilføj nummerplade’. Man kan registrere op til to nummerplader på samme BroPas-aftale.

Fordelen for kunderne ved at betale via nummerpladeaflæsning er, at de ikke længere skal huske at have bizzen i forruden.

Relaterede artikler:

Rekordår for Øresundsbron

Klar med solceller til Øresundsbrons betalingsanlæg

Øresundstog får igen ti minutters drift

x

Læs Også

Højmark Rejser vil sponsere Esport

Hvad har skiløb og Esport til fælles? Højmark Rejser ser mange ligheder, men tættest er det koordinering, som er klart den største lighed mellem de to sportsgrene.

To mødespecialister indgår samarbejde

En stor bookingplatform for mødefaciliteter er kommet med ombord hos teknologivirksomheden Event Tech Tribe, der henvender sig til mødeplanlæggere.

AirHelp vil samarbejde med flyselskaber

Fra at være en dansk klagevirksomhed for forbrugerne har AirHelp udviklet sig til at være en international teknologivirksomhed, der gerne vil samarbejde med flyselskaberne.

Amerikanske selskaber er de hurtigste

Når det handler om at reagere på de sociale medier, er de amerikanske flyselskaber de hurtigste, og et af de europæiske har en kedelig bundrekord ifølge ny rapport.

Bedre brugeroplevelser i 2018

Sikringen af forbrugernes data er en af de store teknologiske udfordringer i 2018. Alligevel er det først og fremmest brugeroplevelsen, der investeres i.

Hver fjerde dansker undgår sociale medier

Flere danskere vælger at holde fri fra de sociale medier når de er på ferie. En undersøgelse fra momondo.dk viser, at 23% af danskerne undgår de sociale medier i ferien.