Hotel Marienlyst ved Helsingør – med Kronborg i baggrunden – er et af medlemmerne af sammenslutningen Danske Konferencecentre. Foto: Hotel Marienlyst.

Klar til netværks- og inspirationsdag

Sammenslutningen Danske Konferencecentre prøver 29. august at give ny inspiration til afvikling af møder og konferencer hos dets medlemmer.

Danske Konferencecentre, der blandt andet repræsenterer over 100 møde- og konferencecentre, holder næste uge sin årlige Netværks- og Inspirationsdag. Det sker på det nyåbnede venue på Amager, The Plant, der ligger i en gammel fabrikshal med plads til over 1.500 deltagere.

Netværks- og Inspirationsdagen skal blandt andet giver professionelle mødebookere og -planlæggere inspiration til at finde det helt rigtige konferencecenter og det perfekte møde for alle deltagere i det arrangement, de har ansvaret for at planlægge, hedder det i optakten.

I forbindelse med sammenkomsten skal alle gode idéer samles i et inspirationskatalog, og det katalog bliver skabt på Danske Konferencecentres årlige Netværks- og Inspirationsdagen, der holdes i samarbejde med produktionsselskabet CPHLIVE den 29. august.

60 møde- og konferencesteder fra landet over vil denne dag vise hvad de formår sammen med de indbudte professionelle mødebookere.

“Vi har valgt The Plant som ramme om dette års Netværks- og Inspirationsdag, fordi det er en ramme, som kan tilpasses efter ethvert behov. Og det er helt i tråd med det, vi ønsker at skabe sammen med deltagerne på dagen,” siger direktør for Danske Konferencecentre, Marlene H. Sylvester-Hvid.

Inspiration i stedet for salg
Sammenslutningens Netværks- og Inspirationsdag for professionelle mødebookere er en dag, hvor de udveksler erfaringer, idéer og inspiration, både med hinanden og med medarbejdere fra møde- og konferencesteder.

“Vi oplever stigende interesse omkring Netværks- og Inspirationsdagen. De primære formål er netværk og inspiration, og derved adskiller dagen sig fra andre messer og lignende, hvor der er fokus på at sælge og købe. Her handler det i stedet om relationer og idéer,” siger Mette Pettersson, projektleder hos Danske Konferencecentre.

På Netværks- og Inspirationsdagen har deltagerne mulighed for at vælge mellem workshops og inspirations-oplæg fra iværksættere, madkunstnere og mange andre om alt fra mad til møbler.

“Vores mål med dagen er, at vi sammen knækker koderne til det perfekte møde. Vi samler det hele i et digitalt katalog med titlen “Koderne til det perfekte møde”, vores ambition er, at det katalog kan fungere som inspirationskilde for Danmarks mødebranche,” siger Marlene H. Sylvester-Hvid.

Sammenslutningen Danske Konferencecentre ser et stadigt stigende antal bookinger hos sine medlemmer. I 2017 var ordreindgangen 25 millioner kroner højere end i 2016 og antallet af bookinger af arrangementer med mellem 50 og 200 deltagere steg næsten 60 procent fra 2016 til 2017, har sammenslutningen tidligere i år oplyst til STANDBY.dk

Relaterede artikler:

Kårer årets danske konferencecenter 2018

Efterlyser værtsby til MICE-konference

Hotelkæde har boom af danske gæster