København vært for konference om bæredygtighed

MICE: Mødeplanlæggere vil have bæredygtige løsninger, viser ny stor undersøgelse. Men både virksomheder og leverandører mangler angiveligt viden på området. Det problem er der fokus på under konferencen Responsible Business Events i København 30. oktober

Både virksomheder og leverandører mangler viden om miljømæssige bæredygtige konferencer, lyder det fra verdens angiveligt største udbyder af konferencer om CSR (Corporate Social Responisibility), Sustainable Brands.

Derfor lanceres konferencen Responsible Business Events i København 30. oktober, den holdes samtidig med konferencen Sustainable Brands Copenhagen.

Kravene til, hvordan en virksomhed skal handle ansvarligt og miljøvenligt skærpes. 2017 er i øvrigt FN’s år for udvikling af bæredygtig turisme, herunder møder og events. Men at virksomheder leverer ambitiøse strategier for CSR ved møder og events, er en sjældenhed.

Med et omfattende program, præsenteret af eksperter på konferencen i København, leverer Responsible Business Events den nyeste viden om, hvordan man tænker bæredygtighed ind i events og møder. Alt med afsæt i studier og redskaber til, hvordan man som leverandør tager kunden i hånden, viser lederskab og skiller sig ud ved at tilbyde bæredygtige løsninger, lyder det.

Stifter af Sustainable Brands, KoAnn Vikoren Skrzyniarz, der taler på Responsible Business Events, siger:

“Dit varemærke er indbegrebet af det du er, det du gør, og måden du gør det på. Hvis du som virksomhed hævder, at du tager ansvar for miljøet og handler bæredygtigt, samtidig med, at du ignorerer, at dine møder og events genererer enorme mængder affald, eller ikke forholder dig til, om dine underleverandører tænker grønt og etisk, så risikerer du at blive opfattet som uautentisk. Og det er enormt ødelæggende.”

Responsible Business Events forventer over 150 deltagere fra ind- og udland og arrangeres af to danske aktører – CSR Link og Improvement.

Begge konferencer holdes på Radisson Blu Scandinavia Hotel i København.