”Lad os mødes på ny i København,” lyder budskab i kampagne fra Wonderful Copenhagen til både mødebookere og virksomheder, der holder møder. 76 venues fra mødebranchen deltager.
Kampagnen, der har kørt de sidste fire uger, kulminerer i disse dage, hvor en lang række danske mødebookere kommer til åbent hus hos et stort antal hoteller og mødevenues i hovedstadsregionen.
76 virksomheder fra hovedstadens mødebranche har tilmeldt sig åbent hus-arrangementet, hvor de får mulighed for at vise deres mødeprodukter til potentielle kunder.
Blandt de mange hoteller og mødesteder er BC (Bella Center) Hospitality Group, der både holder åbent hus i Bella Center og på to af sine hoteller, Crowne Plaza Copenhagen Towers og Copenhagen Marriott Hotel.
”Det er virkeligt dejligt med den store interesse for vores venues, og vi har glædet os til at vise de tre brands frem igen. Vi har 130 tilmeldinger til de tre arrangementer. Det er vi meget tilfredse med, og vi håber, at vores gæster er lige så glade for at besøge os igen, som vi er for at tage i mod, og så glæder vi os selvfølgelig til at komme i gang for alvor,” siger Karen T. Østerbye, pressechef i BC Hospitality Group, i pressemeddelelse fra Wonderful Copenhagen.
Nyt venue åbnede sidste år
Det er ikke kun veletablerede mødesteder, der inviterer potentielle kunderne til åbent hus. Out of Office Copenhagen, der åbnede sidste sommer op Christianshavn, får også vist faciliteterne frem i denne uge.
”Som et nyetableret venue har vi glædet os og set frem til disse dage, hvor vi igen kan invitere gæster indenfor. Med plads til 50 gæster er vi en lille spiller, til gengæld har man altid stedet for sig selv og deler ikke faciliteter med andre end de, man selv har inviteret,” siger Didde Steinmann, kunderelations- og kreativ direktør, og uddyber:
”OOOC ligger i en af Københavns mest charmerende bydele, Christianshavn, omgivet af brosten, kanaler og et local hood med en fantastisk diversitet. Udover at vi ligger i en historisk bygning, så har vi egen kajplads – hvorfor køre? når man kan selje.”
Kampagnen ”Lad os mødes på ny i København” har fokuseret på at fortælle, at hovedstaden igen er klar til at afholde møder – i med nye tiltag tilpasset den nye virkelighed.
Kit Lykketoft, direktør for erhvervsturisme og events i Wonderful Copenhagen, siger: ”Det er i hovedstaden, turismen er allerhårdest ramt, og det gælder ikke mindst mødebranchen. Så det er virkelig vigtigt, vi får sat gang i den forretning igen hurtigst muligt. Med den her kampagne har vi fokus på det danske marked og på at få flere til at holde deres møder ude i byen igen.
Samtidig har vi forberedt en lang række salgsaktiviteter til det internationale marked, som vi rykker på, i takt med at det bliver muligt,” siger Kit Lykketoft.
Relaterede artikler:
VisitDenmark klar med kampagne for mødebranchen