Celebrity Ascent starter med at sejle i Caribien og kommer næste sommer til Middelhavet. PR-foto.

Krydstogtrederi på vej med næste store skib

Celebrity Ascent bliver det fjerde skib i Celebrity Cruises’ Edge-klasse og Celibritys 15. skib. Skibet tages i brug op til jul. Det starter i Caribien, men kommer til Middelhavet næste år.

Det cirka seks milliarder kroner dyre Celebrity Ascent får tæt på 1.650 kahytter og plads til op mod 4.000 passagerer, når der er redt op på alle sovepladser. Hertil kommer en besætning på 1.400.

I sin første sæson, fra december i år til april næste år, skal Celebrity Ascent sejle i Caribien, til for eksempel Bahamas, Cayman-øerne, Puerto Rico og De Britiske Jomfruøer. Herefter vil skibet i sommersæsonen 2024 sejle i Middelhavet og besøge Grækenland, Italien, Tyrkiet, Spanien og Frankrig.

Celebrity Cruises er en del af Royal Caribbean Group. Royal Caribbean Group, der tæller de sejlende varemærker Royal Caribbean International, Celebrity Cruises og Silversea Cruises samt via joint ventures 50 procent af TUI Cruises og Hapag-Lloyd Cruises, har totalt i dag 64 krydstogtskibe, fremgår det af RCG’s hjemmeside.

Ombord på Celebrity Ascent kan gæster vælge mellem 30 mad- og baroplevelser, oplyses det i en pressemeddelelse. Laura Hodges Bethge, koncernchef for Celebrity Cruises, siger i en pressemeddelelse: ”Jeg glæder mig til at introducere Celebrity Ascent og videreføre vores Edge-klasse. Edge-klassen, der blev lanceret i 2018, og som foreløbig tæller skibene Edge, Apex og Beyond.”

Flyvende tæppe
Blandt signatur-attraktionerne i Edge-klassen er ”The Magic Carpet” – verdens første “flyvende” lounge og samlingssted på kanten af skibet.

Ombord på Ascent kan gæster vælge mellem fire “main dining”-muligheder, der hver har en signaturmenu og skiftende daglige specialmenuer.

Blandt spisemulighederne på det nye krydstogtskib er også særrestauranter med alt fra bøffer til en vegansk restaurant med plantebaseret mad; i Eden Restaurant tages gæster med på en kulinarisk rejse med fokus på uforarbejdede, friske og sæsonaktuelle ingredienser, oplyses det.

For de tørstige bliver der blandt andet en særlig bag med fokus på bourbon whiskey eller en særlig Martini Bar.

 

Relaterede artikler:

Krydstogtkoncern køber nye skibe for milliarder

Krydstogtrederi sejler ind i metaverset

Krydstogtgiganter køber mad og drikke for milliarder