HOTELLER: Marriotts agenter (rejsebureauerne) ved for lidt om den store hotelgruppe med over 20 brands, og det skal der gøres noget ved i Europa, udtaler den globale salgsdirektør.
Marriott International vil hjælpe både sig selv og hotellets agenter til at vide noget mere om over 20 forskellige brands, som er med til at skabe en hotelgruppe, der appellere til alle forskellige kundegrupper over business til fritid.
”Vi starter et omfattende globalt uddannelsesprogram, så agenterne kan blive mere effektive. På en måde så de ved mere om vore mange forskellige former for hoteller. Det værste, der kan ske, er at selve salgsprocessen bliver helt uden nerve for produktet. Blot en maskinel handling. Det er ikke, hvad vi eller vore kunder ønsker,” siger salgsdirektør i Europa, Philip Andreopolus, til Travel Daily.
”Jeg ser frem til den dag, vi er lige så kendte i Europa, som vi er i USA. Jeg forstår godt det virker forvirrende med alle vore forskellige brands,” tilføjer han.
Hvordan man vil lære bureauerne mere om hele gruppen fremgår ikke af artiklen. I Danmark er der kun et eksempel, nemlig Marriott i København. Og netop her gøres der i forvejen meget for at have god kontakt til agenter og kunder.