Der er noget for enhver smag og lidt til på Eventdagen 13. oktober i København. Her kommer flere hundrede firmaindkøbere af arrangementer og møder, samlet betegnet ”events,” og hører nyt fra de op mod 100 udbydere, der udstiller denne dag.
Eventdagen holdes i år på et af hovedstadens nye bud på et messe- og konferencecenter, Lokomotivværkstedet på Kalvebod Brygge, hvor DSB tidligere skruede på sit rullende materiel.
”Begrebet events opfattes på mange måder. Nogle kalder firmafesten en event, mens de egentlige eventbureauer fokuserer på netop events som ”oplevelsesbaseret kommunikation.” Og de, der formår at kommunikere via oplevelser, vil efter min erfaring også formå at røre og begejstre deltagerne på en helt anden måde end ved et traditionelt mødearrangement. Derfor har events så stort potentiale – og derfor ønsker vi at gøre opmærksom på de mange muligheder i events.”
Det siger Christian Guldager, der siden 1972 har drevet firmaet Kursuslex, der bl.a. arbejder med mødeplanlæggere. Kursuslex arrangerer i år for anden gang Eventdagen.
”Vi har arbejdet med møder og mødeplanlægning i mange år. Events er også en måde at kommunikere på, og når events bruges rigtigt, er det en af verdens stærkeste kommunikationsformer,” siger Christian Guldager.
Eventdagens byder bl.a. på idéer og råd til praktisk gennemførelse af events, inspiration til hvordan events kan give arrangøren et bedre image samt opskriften på events i udlandet.
Dagen byder også på en række foredrag om relaterede emner – samt underholdning.
Blandt de 80 tilmeldte udstillere er: Bernstorff Slot, Comwell-kæden, Dansk Design Center, DFDS Seaways, DGI-byen, Nationalmuseet og fra hinsidan også Malmø Convention Bureau.