Meetovation’ skal fastholde stærk position

Ole Sorang.

Ole Sorang.

De kommende to år vil en række virksomheder og organisationer investere fire millioner kroner i videreudvikling af mødekonceptet ’Meetovation’, der har givet Danmark en unik position i den internationale mødebranche. 

På verdensplan investeres milliarder i at holde møder og konferencer. Derfor bliver der stillet skarpt på, hvordan man sikrer et reelt udbytte af aktiviteterne – et såkaldt Return on Meeting Investment.

Danmark har nået en førerposition på dette område gennem udvikling af mødekonceptet ’Meetovation’ for snart 10 år siden, og markedsført af VisitDenmark med stor succes under overskriften ‘MINDblowing Meetings in Denmark.’

Nu vil VisitDenmark fremtidssikre det danske koncept og sammen med  VisitAarhus, Midtjysk Turisme, Wonderful Copenhagen, Inspiring Denmark, Carlson Rezidor Hotel Group, Comwell A/S, Bella Center og Scandic Hotels udvikle konceptet, så Danmark også fremover kan fastholde og udvide sin markedsandel.

”En videreudvikling af Meetovation vil få stor indflydelse mødebranchens konkurrenceevne, idet konceptet har vist sig at være et af vores stærkeste trumfkort i kampen om at fange internationale mødeplanlæggeres opmærksomhed, og vi vil gerne bibeholde status som en suveræn ‘first mover, siger Steen Møller, international projektchef i VisitDenmark og formand den styregruppe, der skal videreudvikle ’Meetovation’.

Ole Sorang, nordisk marketingdirektør hos Carlson Rezidor Hotel Group og medlem af VisitDenmarks bestyrelse: ”Initiativet handler i høj grad om at få forædlet det danske mødeprodukt, og her er kompetenceudvikling en væsentlig faktor, men også videreudvikling af bæredygtige mødekoncepter og digitale platforme i møderegi skal udfordres og udnyttes bedre”.